Fridag

Nae, jag var nog inte riktigt mig själv igår kväll när jag kom hem för dagen efter skollagsspel, plugg, jobb och träning. Klockan 21.30 la jag mig i sängen död som en överkörd kråka. Fast besluten att inte träna med fotbollsgymnasiet imorse. Ni som känner mig, ni som har sett min träningsnärvaro det senaste året misstänker nog att jag blivit brutalt misshandlad och slagit i huvudet eller något. Men nej, min kropp var bokstavligen talat helt död. Hela jag skrek efter sömn och vila. och det fick jag, för när klockan väl ringde imorse så var det upp och hoppa med morgongympa typ,inte riktigt men tog mig iallafall genom mitt rum, vilket är en riktig hinderbana nu förtiden, om man såg det för första gången just nu skulle man tro att vi haft inbrott, eller iallafall i mitt rum. bara. Eller ett lokalt bombnedslag.
Men det har jag sagt och skrivit så många gånger så jag måste nog här och nu en gång för alla erkänna att det ser ut som ett bombnedslag alltid.
men men, tillbaka till det väsentliga. vilket är typ nada i denna bloggen. Men i vilket fall som helst så satte jag mig på 8,42 bussen in till Falkenbergs Gymnasieskola och chockade mig själv med att plocka fram emigranthäftet som låg och pockade på uppmärksamhet i min gröna sköna väska, som för dagen inte alls matchade min väst(jag vet det, faktiskt) sen chockade jag och fanny oss själva och alla andra som såg oss genom att slå oss ner i en hörna i studiehallen och plugga in våra jävla anteckningar om vem fan bryr sig tills vi kunde dem ordagrant utantill. Sen var jag fit for fight för en franska lektion med traditionsenlig fredagsaktivitet, filmtittning. Som jag p.g.a utebliven träning faktiskt kunde hålla mig vaken till. Yes tänkte jag! En fredag då jag faktiskt får ut nåt av lektionerna. Sen matade jag mig själv med ännu mera energi genom mat och solsken. Men sen hade jag prov. Prov på den svenska utvandringen, och vilhelm nörd mobergs jävla bibeltjocka roman. Igår åkte hela min klass utan mig till växjö och studerade miljön där boken utspelade sig, och fick en guidad tur i skogen. Jag prioriterade skollaget och slapp därför denna psykiska tortyr. Äsch, tänkte jag , om jag pluggar på boken, utvandring och vilhelm moberg så klarar jag det galant. Som sagt, jag kunde varenda faktablad, varenda historiahäfte om utvandring ordagrant. första frågan på provet :"Vad sa guiden om skolan?" sen var det ju kört för mig.
Sen var energin borta så jag låg och sov under geografin där vi såg den femtielfte filmen om klimatet...de första 8 var faktiskt intressanta men nu börjar det likna slentrian...

Dagen avslutades med vad som skulle varit min shoppingrunda med madde och carina som sällskap och omdömen, åt MIG. Men det hela slutade med att det var madde och carina som drog runt med mig på stan och när de äntligen var redo för att gå till jc där jag bara skulle in och köpa ett par brallor, ja då var klockan så mycket så vi var tvugna att gå till bussen.
jag hatar att gå i affärer själv, men nästa gång får det fan bli så.

Ha det gott gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0