Nu lever jag igen.

Min blogg är ett levande exempel på att mitt liv endast fungerar fredagar efter fyra och fram till söndag kl.22. För däremellan, från söndag natt till fredag eftermiddag lever jag i en glasbubbla. Jag går upp på morgonen innan jag ens hunnit tänka jag vill också vara en tecknad figur och sova i 100 år, sen stavas mitt liv S-K-O-L-A, sedan går jag som en zombie ner till bussen, sätter mig i tredje sätet till höger från mittdörren, stoppar mp3:n i öronen, förvissar mig om att jag inte har någon att skämmas för och sen sitter jag och gnolar på, och intalar mig själv att jag prickar rätt på varenda tonart. Stackars tattarna som sitter runt mig, det är ju inte det att jag åker i fem minuter och sen hoppar av och de kan få en lugn bussfärd där ingen stör någon, utan jag åker ju för hel-singland ända ut till Ugglarp. Stackarna.
Nåväl, denna veckan har varit som vilken vecka som helst, skola, träna, sova, skola, träna, sova och sen toppar du detta med en dunderförkylning. Då har man helt enkelt inte tid med sitt nya liv som skulle innebära blogg varje dag.
Det är bara när jag har tid som jag klarar av kraven i mitt nya liv. Fan,varför kan inte jag göra som typ 80% av de andra damerna och bara skippa en träning för jag har inte tid, eller skippa att gå upp 05,25 på morgonen för att träna som typ alla andra gör titt som tätt? Missuppfatta mig inte nu, jag är inte typen som skriver en sån mening bara för att få fram att jag faktiskt går på varenda jävla träning sålänge jag faktiskt kan gå, wow. Jag är säkert den enda i hela Sverige som gör så. NOT. Men jag börjar bli orolig att det är ett beroende, det kan ju i vilket fall som helst inte vara helt nyttigt. Det kan inte vara bra för en ung tjej som för två år sen lagt av en satsning på fotboll, att fortfarande träna lika mycket. Det kan inte vara bra för mig att spendera, enligt mamma,nästan lika mycket tid på Slöinge IP som "Bengan" . Och han praktiskt taget bor där. Som till exempel denna veckan har jag tillbringat ca.32 timmar i skolan, 16,5 timmar har jag ägnat åt fotboll på ett eller annat sätt, plus ca. 4 timmar imorgon.
Om man tänker efter så skulle jag framstå som en riktig jävla mytoman om jag skriver att jag har en väldigt inspirerande, spännande och förnyande liv. Jag behöver något nytt.

Aj fan.Nu har jag gjort det igen, skrivit lika mycket i ett inlägg om ingenting alls, som de flesta andra får kämpa för att få ihop kloka och intressanta saker på en vecka.
Som sagt, jag behöver verkligen något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0