SOS

Nu har dem fan blivit tokiga i Ugglarp.
Först kommer mamma och berättar om sina planer för sommarsemester, Stockholm.
Fattar ni? Stockholm, den svenska huvudstaden. Min familj, i stockholm.
Min familj är den där familjen som åker till typ Tosselilla eller Legoland, hyr en stuga på en skabbig camping och lyckas på nån vänster ställa till det så alla vet vilka familjen i stuga 17 är. Typ.
Denna familjen vill min mamma sätta på ett tåg upp till stockholm och checka in på hotell. Herregud morsan, dra ner på koffeinet.
Som om inte det vore chock nog på samma vecka så släpper samma mamma plötsligt kommentaren "åh vad härligt det hade varit med charter till hösten" . Hade jag haft något i munnen hade jag antagligen satt det i halsen.
Det är inte min familj som drar iväg tre veckor till Thailand eller ens en vecka till Teneriffa, det är min familj som bokar samma stuga, samma vecka brevid samma grannar i Lindvallen i 8 år. Enda anledningen till att mamma kom ut ur detta beroende var att barnen blev tillräckligt stora så dem strejkade. Och det är en sån familj min mamma ska sätta på ett flygplan och steka sönder i solen en hel vecka. Vem vet var det här kan sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0