Det här är vad alla har sagt

Jag brukar inte bry mig.
Tanken brukar inte ens slå mig, att det där skulle kunna hända mig.
Jag har inte ens övervägt att stanna hemma, eller åka någon annanstans.
men idag, slår jag upp Aftonbladet, på fikarasten. EXTRAEXTRAEXTRA.
Ännu fler svenskar som blivit påpucklade och våldtagna och ja, vem fan vet vad, på Sunny Beach.
Det där med EXTRAEXTRAEXTRA var väl lite överdrivet, för det är ju precis såna saker de skrivit om hela sommaren.
Som jag har läst på nästan varje fikarast.
Det var väl inget nytt.
Jag brukar bara rycka på axlarna, jag bryr mig inte. Det där händer ju inte mig.
Men förmodligen var mitt syke väldigt svagt idag, för jag blev rädd.
Jag började tänka på allt som kan hända där.
Och jag som inte ens tagit någon spruta.
Så congrats aftonbladet-reportern, som förmodligen ansträngt sig lite extra för att skrämma upp oss sista som snart drar iväg på charter till Bulgarien under sommarlovet. Den här gången fick du mig.
I någon timme eller så, för sen slog det mig att jag kan precis lika gärna bli överfallen här hemma. Bevisligen behöver man inte åka långt för att bli hotad till livet eftersom varenda nyhetssändning igårkväll handlade om ungdomarna från Falkenberg.
Så jag är inte rädd, jag kommer inte utmana ödet där nere. Behöver inte be om en smäll på käften direkt.
Och på tal om det, vad kommer folk tro om Falkenberg?
Först blir stan känd p.g.a en extremt djup och meningsfull filmen med stans största knarkare, sen är det två ungjävlar som ska döda resten av alla unga i stan typ.

Ska in till stan och krubba nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0