I need a visit to vienna, men jag har inte råd

Ytterliggare en ledig dag då man knappt vågar öppna ögonen helt. Så man kisar lite grann mot fönstret och tror för ett ögonblick att sommaren äntligen har kommit.
Men nehe, inte idag heller.
Så vad ska jag då göra på min lediga dag?
Jag tänkte att jag kanske skulle kunna ringa kusinen, övertala henne att åka in till halmstad med mig och driva runt där några timmar.
Men sen slog det mig, min lön är slut.
Den har inte ens funnits på mitt konto en vecka, och enda tecknen på att där funnits en lön är ynka 46 kronor och 84 öre.
Det finns två delar av mig, Slösa och Spara. Spara var duktig nog att föra över 1368 (fråga mig inte varför detta jämna belopp) kronor redan samma dag som lönen kom. Det som sedan fanns kvar har jag alltså lyckats göra mig av med. På vadå tänker ni, och jag tänkte precis samma sak igår när jag försökte lösa ut mitt H&M paket från matöppet. "Köp medges ej". Slösa har alltså varit i farten igen. Som tillexempel köpt alldeles för mycket korv och bröd till cowboy, plus två pickadoller till samma kväll. Slösa hittade också ett snyggt linne på JC här om dagen. Langa fram kontokortet och spendera! Detta linne har jag fortfarande inte ens provat. Men det bör tilläggas att det var vrålsnyggt.Som om det skulle dämpa min ångest.
Tillbaka till mitt H&M paket, så fick jag tack vare vissa personalförmåner löst ut det här paketet ändå.
Innehållet bestod helt av shorts, linnen och bikini som snabbt provades och sedan åkte ner i resväskan.
Det är 2 veckor kvar tills planet lyfter, och jag har börjat packa.
Det får alltså bli bröd och vatten ett tag nu för min del.
Vilket blir något nytt eftersom det inte är bröd jag kommer skyla mig med i Bulgarien, och det är definitivt inte vatten som Ahmed säljer för 150 spänn vid Tullbroskolan på fredagkvällarna.

Slut på rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0