if we want a taxi we'll let you know

Jag har försökt hämta mig i några dagar nu sen hemkomsten. Det går inte.
Jag har försökt komma på det perfekta ordet för att sammanfatta en vecka i Sunny Beach. Det går inte det heller.
För hur ska jag med ord förklara för er som inte var med hur kul tillexempel detta var:
Vi står och ska checka in på hotellet. En gammal gubbe som ser väldigt märklig ut börjar traska upp för trappan.
Madde: Jobbar den gubben här?
Gubbens sällskap som nu står precis brevid madde svarar på svenska: Nej det gör han inte!
Madde, aningen ställd: eeh, nehe..är det din..eeh..kompis?

Men för att börja där jag slutade förra onsdagen. Resfebern släppte ungefär samtidigt som jag gick igenom röntgenmaskinen och fått med mig alla prylar. Även om jag fick lite kalla kårar när jag inser att jag har parfymen i handbagaget. Smart Ida Johansson. Men det gick bra, och sen fördrev vi nån timme i taxfreebutikerna och på en restaurang där vi ofrivilligt förevigades av ett gäng grabbar.
Även mitt livs andra flygning gick smärtfritt, och det var som bekant bättre än Liseberg. Resans första bakslag kom i transferbussen då jag insåg att min mobil låg kvar på flygplanet. Men med åren har jag tränat upp ett starkt psyke mot just sådana bakslag, dock är jag aningen mer immun mot plånböcker. Som ni förstår blev ingen, allra minst min familj, speciellt överraskad över att jag tappat bort mobilen.
Väl framme i Sunny Beach får Sanna syn på ett litet skethotell och skämtar om att vi kanske ska bo där. Helt otippat stannar bussen och de som ska bo på Lotus ombedes stiga av. Efter att ha checkat in föjer receptionisten oss in på en mörk gränd, till en sidobyggnad. Där mötte vi en vit plastdörr, två stolar och ett bord och lite blomlådor för att skärma av vår markterass, mindre än standard. Mellan mitt och lovisas rum och resten av sällskapet hade vi helt perfekta grannar, insåg vi redan efter några timmar på hotellet. Go och glaá smålänningar i 50+ åldern som festade hårdare än vi ibland. Eller vad sägs om att korka upp martinin halv tio på förmiddagen?
grannarna till höger om mig och jonsson var heller inga att klaga på, och sköna sängar ska de ha haft också tydligen.

Torsdag morgon började med frukostbuffé, även den mindre än standard skulle jag tro. Sen utan att jag förstod vad som väntade mig, traskade vi ner till stranden och låg där och stekte våra bleka kroppar som fick ett välbehövligt återseende med den stora gula på Bulgariens klarblå himmel.
Det var först på eftermiddagen när vi började packa oss hem igen som jag förstod vad jag hade gjort. Jag hatar ju sand! Och där stod jag nu med hela min bikini och väska, och solglasögon och pocketbok helt nersandade.
Men ingen tid att gnälla här inte. Trots omänskliga hettan,som p.g.a stekande kvällssol rätt in i rummen utan AC blev ännu värre, tog vi vår dusch och började kvällens äventyr. Mittengrannarna hade oväntat roligt varje kväll, då vi kutade mellan varandras rum i bara underkläder för att hitta den perfekta outfiten i någon annans resväska.
Vi blev indragna på Frankos, där vi fick gratisdrinkar. Förmodligen för att svälja ner maten som var sådär.
hemma igen och det var bara att ta en sväng inom supermarketen och köpa kvällens förfest dricka.
Det blev en blöt kväll, med sanning eller konsekvens, mycket snus och ännu mer cigaretter....
Orutinerade som vi var gick vi ut aningen för tidigt, så det var helt dött både på Las Palmas och Fenix. Men partyglada och dansanta fbg-tjejer såg inte det som nåt problem, utan startade dansgolven på båda ställena. det ni....Sen rätt som det var satt vi med ett gäng där backslick var obligatoriskt. De verkade helt bakom flötet eftersom de var övertygade om att vi aldrig sett ett backslick förut. Hallå! Backslickarnas backslick bor i fbg!
Jag och madde fick för oss att göra en avstickare så vi traskade bort utmed stranden, vilket slutade med att jag blev fastbunden i en sele, och uppskjuten i luften och flög runt där och skrek i nån minut. Adrenalinkick alabama. Det var nog ingen på hela Las Palmas den kvällen som missade att jag hade hoppat. När adrenalinkicken var slut tog jag en sjuk Sanna under armen och gick hem och käka godis för att kurera henne.

Fredag
vaknade alla på hemmaplan, mer eller mindre sletna. Sen planka vi in på grannhotellets pool som bara låg tio meter från vår terass typ. Men där var inget vidare drag så vi gick tvärs över gatan till nästa pool och där trivdes vi som fisken i vattnet. Lovisa blev uppraggad av bartendern med världens godaste sex on the beach och jag och janna fick span på resans första plutt som visade sig vara badvakt. Inte helt otippat låg vi vid den poolen resten av veckan. Jag bör kanske tillägga att denna plutt, som hette Ceci, inte alls var snygg. Inte ens den dagen då han tog på sig en röd solhatt och såg ut som en sköldpadda...
På kvällen gick vi genom hela Sunny Beach på tomma magar för att hitta Orange Club där det skulle vara skandinavisk kväll. Efter halva vägen strejkade jag och Sanna, så fick vi äntligen vår mat och kvällens gratisdrinkar. Den förvirrade inkastaren kastade tillochmed in mig och camilla två gånger, så vi fick gratisdrinkar igen. Och eftersom han och bartendern hade kommunikationsfel så fick vi fyra gratisdrinkar i handen. Man tackar.
Det var bara halva gänget som orkade ta sig hela vägen till Orange Club, efter ett par felsteg. Och när vi väl kom fram var skandinaviska partyt slut och det kostade skjortan att gå in ändå så det såg ut att bli en dålig kväll. Men så träffar vi på världens bästa engelsmän utanför klubben, som vill ta oss till Lazuri taxi. Och gratis taxi tackar man ju inte nej till, och när vi fick de att gå till Las Palmas istället blev det bara ännu bättre. Som tack för taxin skulle vi överraska våra nyfunna vänner med drinkar, och eftersom det var happy hour fick vi två var. men eftersom vi var lite snåla tittade vi inte på själva drinken utan bara priset. Så där kommer vi ut med två brickor fulla med Vodka Tini. Ni som är kunniga inom drinkar skrattar förmodligen, och ni som inte vet nåt om det kan vara glada för att ni inte vet vad Vodka Tini är. Det är den äckligaste jävla drinken i hela världen. Nog för att man grundat bra redan, men det var knappt att man fick i sig sina glas. och när man sugit i sig allt sånär som på isbitarna försvinner the gentlemens in och ska återgälda tjänsten genom att bjuda tillbaka. Eftersom ingen vågat säga något om den där äckliga vodka-tinin så utgår engelsmännen från att vi gillar den så de får väl pina sig igenom ett par glas till tänker de och beställer 16 stycken till. Aldrig mer vodka tini.

Lördag
Det var bara de morgonpigga som orkade upp till frukosten. Sen blev det stranden för några och poolen för resten. Där låg vi hela dagen på våra luftmadrasser och plaskade runt och blev kompisar med ställets jobbigaste ungar, Göran och Jurgen. Görans storebror såg ut som Bob Marley vilket var enda anledningen till att dem fick skvätta på oss. Efter en bakad potatis vid poolen stack jag och madde ner till stranden och la oss och sov. Och nog somnade vi alltid, jag vaknade några timmar senare och kunde knappt röra mig för all sand som lagt sig på mig. Detta plus att jag bränt absolut hela mig, så det kändes som sandpapper över hela kroppen där jag traskade hem ensam och bjöd de andra på ett gott skratt när de fick se min rygg och rumpa.
 Efter pooldagen fick vi besök på terassen( den, mindre än standard alltså) av Sebbe och Jonte från Lazur som ville packa på oss biljetter till scandinavian pool partyt på söndagen. Hur mycket vi än försökte stålsätta oss så smälte vi till slut så det var bara att hosta upp plånboken. Sen fortsatte kvällen som vilken kväll som helst då jag fick komma i partystämningen med bränd baksida+framsida, så jag fick kuta runt i sporttop, men oj så bra det blev den kvällen. Vi käkade på en dansk restaurang och medans vi väntade på maten stack vi över gatan och in på en exotic bar. Där inne stod en stackars hora och dansade vid en stång medans det satt tio stycken till runt ett bord och tittade på sina naglar och rättade till sina bröst. Det var inte en kotta förutom vi där, mycket märkligt.. eller nej, det var inte alls märkligt för det var de äckligaste tjejerna jag har skådat. Vi frågade om vi fick ta kort, men då skrek de NO! så vi stängde av kameran igen och gick tillbaka till maten.
Sen splittrades vi, de andra gick hem när jag, camilla och madde traskade bort på Sunny Beach gator på jakt efter Grabbarna Bus och Heineken Bar. Tillslut hittade vi Heineken Bar, så vi slog oss ner och tog varsin drink av en pluttig bartender. Eftersom George Something spelade så högt så miljö och hälsoskydd hade bommat igen stället på en sekund, så fick vi sitta där och smutta på vår drink och le mot varandra eftersom det inte gick att få fram ett ord.  När drinken satt gött i magen började vi gå tillbaka eftersom vi skulle möta de andra på Frankys. På vägen dit gick vi in i en av alla miljarder tattoställen och tittade på när ett gäng killar tatuerade sig. Personligen anser jag inte att det är läge att tatuera sin kompis första bokstav på rumpan när man är så full så däckar i tatueringsstolen, men smaken är som baken..
På Frankys blev det en av de bästa kvällarna med massa goa folk. mer eller mindre trevliga stockholmare, en överförfriskad matilda från Emmaboda som av någon anledning stod inne på min och maddes toalett när vi skulle uträtta några ärenden...
Det blev lite dans på Las Palmas även denna kväll, då halva las palmas dansgolv bestod av falkenbergare. Den e gó.


Söndag
Jag trotsade brännan och hängde med de andra och stekte i poolen och höll koll på the plutt och stoyan doyan.
Det blev en ovanligt kort dag i poolen eftersom vi skulle hem och ladda till scandinavian pool party. Ett litet powernap och en nickokick sen var det fest igen. Förfest på markterassen, med lite mindre cencurerad sanning eller konsekvens omgång. Nån gång innan halv nio gick vi bort till Lazur. Kom runt hörnet vid ingången, och det var. Slött. Inte dött, men slött. Fram till baren och beställa gratisdricka, sen satte vi oss vid ett bord och slog ihjäl några minuter. jag började tvivla på att det här skulle bli värt pengarna. Men oj vad det blev värt vartenda öre. För rätt som det var var det fest på hela stället, gratisdrinkarna utan sprit flödade och det var lättklädda tjejer och killar överallt. Det var skumdisco och det var poolparty och det var smockat dansgolv. Lovisa och Madde försökte sig på en tur upp på taket men det blev inte populärt hos bartendern.
Vi försökte hålla oss borta från poolbad, men hejsan hoppsan så simmade vi också runt i den ökända klamydiapoolen. Tur att man hade hittat en simkunnig prins då..Höhö.
Vi som inte däckade på toaletten i några timmar, eller spydde över staketet på terassen fortsatte festandet hela natten. Det var inte planerat på något sätt, men efter några timmar på Lazur kom jag ut med ett snäckhalsband, tre blomhalsband och ett par neonglasögon. Någon shtekte rätt bra därinne...
Vem vet hur vi slog ihjäl dem sista timmarna, mer än att vi lurade i en stackars grabb att madde var fransk, vi plockade lösnaglar från en finsk tjej som hoppade i ett sånt där hopptorn, vi pratade med några engelsmän och en väldigt väldigt full tysk som inte visste var han var. Sen gick jag och madde och köpte chicken kebap (visste ni att man inte kan köpa bakad potatis på natten?) och träffade på trevliga göteborgare. Sen gick vi hem och hittade Camilla och Lovisa i sängen, så jag och madde kröp också ner och lyssnade på allas kvällsaktiviteter och hävde i oss lite (inte alls så lite)resorb. Nån timme senare vaknar jag i en väldigt obekväm ställning, så jag kilade över till ett tomt rum och undrade var fan alla sov denna kväll...

Måndag
Tidigt på morgonen flyger dörren upp och Karin hoppar in i världens största skejttröja. Nån hade jobbat på grannsämjan...Efter en mycket roande historia om Karins natt och morgon så somnade vi igen och vaknade flera timmar senare, för sent för frukosten så det fick bli lite choklad och vatten till frukost. Ett bakslag denna morgon var att Sannas tröja, var spårlöst försvunnen, och maddes kamerabatteri var också borttaget från kameran. Bulgarerna är ju helt tappade bakom vagnar om de låter kameran ligga kvar, men snor batteriet..
Eftersom en viss partypingla Hultén inte synts till än skrev vi ett meddelande på hennes luftmadrass och informerade henne om att vi gått till stranden och att hon kunde komma när hon kände för det.
Så det blev en förmiddag på stranden, till stor del i vattnet på luftmadrassen och en eftermiddag i poolen. Väldigt, väldigt skönt. Fram tills kvällningen då jag däckade ihop totalt i min säng. Så medans de andra var ute och åt satt jag och spelade kort med mig själv och hejade aningen generad på grannarna. Efter nån timme kom de andra tillbaka, och jag var mycket piggare efter 3,5 liter vatten. Uttorkad?Javisst. Eftersom det var fler än jag som inte var speciellt party blev det en lugn kväll på markterassen, och tidig sänggång. Jag och camilla skulle ju bara lägga oss i sängen och tjöta lite. Men på precis samma ställe vaknade vi tisdag morgon...

Tisdag Det blev en dag vid poolen, oväntat. Nej. Pigg och kry var jag och camilla mer än party denna kväll som också var vår sista festkväll in paradise. Det blev först käk på restaurangen med stans spännbög som inkastare, sen bänkade vi oss på Frankys, och sprang mellan Las Palmas och Frankys de kommande timmarna. Det var folktomt på Sunny Beach gator eftersom de flesta åkt hem under dagen, och de som kommit inte orkat sig ut redan. Det var nog bara falkenbergarna som kom tisdag eftermiddag som var glada i hatten förutom vi denna kväll. För en gång skull kunde man andas inne på Las Palmas, dock var partytricket med glasögonen lite överdrivet eftersom det i princip bara var vi där. Men vi var ju så snygga i dem...

Onsdag jag och Sanna slängde ner grejerna och stängde resväskan, tryckte in dem i mitt och lovisas rum, sen skyndade vi iväg till poolen för att ta vara på de sista timmarna till max. Solskyddsfaktor var överskattat, eller? Man vet ju någon som kom hem med brännskador i ansiktet...
Vi fick gå hem i omgångar eftersom vi bara hade ett rum kvar till vårt förfogande. Medans någon duschade passade vi andra på att göra viktiga upptäckter. Jordgubbskondomer smakar inte jordgubb, inte ens på en stortå.
Duschade blev vi, sen checkade ut. Och äntligen fick jag prata med resans första norskar, dock var det pensionärer som skulle bli våra nya grannar. Osis.men vi fick de aldrig som grannar eftersom vi var inne på våra sista bulgariska timmar. Det blev ett mcdonaldsbesök och några timmars shopping. på vägen dit tror vi att vi stöter på jannas ragg från Frankys tequilabar så vi pekar på han och han kommer över gatan och snackar med Janna. När vi har tagit kort på dem tar Janna sig en ordentlig titt på honom och inser att det inte är samma kille. Oj, vad han inte fattade vad som hände när alla började gapskratta och Janna fick bråttom från honom.
I vilket fall är det samma kille som kommer cyklande på en sån där cykeltaxi när vi var ute och shoppade. Så jag och madde fick en gratis sväng, och jag tror vi skrattade hela vägen.
Eftersom det var en shoppingdjungel bestämde vi(eller karin..) att vi skulle mötas vid mcdonalds 21.30 för att gå tillsammans till hotellet. Givetvis kom jag och Sanna ifrån de andra, men vi trodde vi hade full koll på var vi var så vi tog det rätt lugnt när klockan närmade sig halv tio. Men så visade det sig att vi inte hade en aning om var fan vi hade hamnat. Panikslagna försökte vi få en vägbeskrivning till mcdonalds, vilket var dagens ilandsproblem. 21.33 flåsar vi fram till mcdonaldsskylten. Inte en människa vi kände..Så vi satte oss och väntade i tio minuter typ, sen fick vi börja springa till hotellet. Och vi sprang, och sprang och sprang. I flipflop, och eftersom båda har problem med fötterna blev det en mardröm. Tillslut kom vi fram till hotellet och där sitter resten och väntar på oss.
Efter en evighet när jag och Sanna återhämtat oss kommer bussen och plockar upp oss och det är bara att säga tack och adjö till den bästa jävla veckan, med de allra bästa människorna.

Återkommer med citat.

Kommentarer
Postat av: MADDE

du är bäst på att sammanfatta världen bästa vecka!

2007-08-31 @ 17:42:51
Postat av: karre barre

hahaha, läste nu å fick staaans(kanske årstads, möhh) rysning!! FAAAN VA ROLIGT! "det var inte planerat men någon schtekte rätt bra där inne" AHHAHA eller, "nån hade jobbat på grannsämjan" HAHAHAHAHAHHAHAHAHAH LOOOL . du är bääääääääst!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-12-05 @ 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0