Polsk hora på cykeltur

Ooja, vartenda ord du har hört om pyjamaspartyt stämmer.
jag behöver bara tillägga att jag sedan cyklade hem, i stekande sol, sleten IKEA t-shirt, svettiga shorts och håret åt allt annat än rätt håll.
I Eftra är det rena öknen i munnen så jag stannar till på kyrkogården för att fylla en gammal vinflaska som rotades fram ur väskan, med vatten. Sådär gott.
jag kan även vara den första i världshistorien som gått i bara BH på eftra kyrkogård. Men någon ska väl göra det också.
 Väl hemma blev jag helt oskyldigt bakisförklarad och mobbad för min svettlukt av det traditionsenliga söndagsgänget som brukar sitta i vårt uterum och dricka mjölk på söndagmornarna.

Efter helt otroligt mycket frukost flydde jag ner till stranden och somnade på studs.
Sen fick jag sällskap i min grop av grabbarna grus som hade väldigt censurerade diskussioner. Men sånt ska man väl höra det med.
Sen hem och en välbehövlig dusch, på nolltid var jag redo för Markoolio inne på Rådhustorget. Men eftersom ekonomin sagt stopp för längesen så skulle det bli en kväll utanför kravallstängsel och gröna presenningar som tog den sista sikten.
Men när Markoolio spelat färdigt, efter typ en kvart kommer mattläggaren med fribiljetter ut till mig, jenny och Eve. Och simsalabim så fick vi också vara med och dansa framme vid scenen till 60-talsklassikerna.

Kvällen avslutades med en överförfriskad, hungrig bror, sara och Emma utanför Bratt och en väldigt intressant diskussion med Dynamit-Bosse. Jag är rädd för honom, på riktigt.

De närmaste timmarna finns alternativen, men varken lust eller ork. Faktiskt.
Vi får se vad som händer och fötter.

BTW,ska du nånsin köra moppe. Kör Saras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0