solen går upp över kåk och gränd

inför-bulgarien-kvällen blev tillslut bara tre blondiner som planerade, och skrev och drömde sig bort.
Men det dög bra, för mig.
Alldeles strax ska jag kvarta.
Inatt sover jag med rullgardinen nere, dörren låst och igenspikad, öronproppar i och fönstret öppet för att inte koka ihjäl imorgon när solen shteker rätt in.
Allt för att få sova ut.
Eftersom sömn kommer bli en bristvara den närmaste framtiden.
men vem kommer klaga?
Morgondagen kommer gå åt att tvätta och packa och absolut inte göra nånting, fram till klockan 3 då jag ska påbörja mina sista timmar på Matöppet för den här sommaren. Det var på tiden. Sen blir det direkt till Årstad och gråta en skvätt.
Tisdag blir lowcash-varuhuset, ett varv in på gallerian (bara för att det låter så big city) och sen på match och onsdagen ska jag tillbringa i solstolen på min balkong vare sig det är solsken eller inte, och sen vid 4 ska jag åka till Hultén och packa in mig i bilen som ska ta mig till friheten.

Du gör mig fortfarande extremt förvirrad, och jag vet inte om jag gillar det.

Hallå igen, hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
Det var länge sen, jag borde ringt men å ringa nu känns lite fånigt och kort
Jag är i Oslo med ditt ex men det är inget mellan oss
Vi bara lallar runt på Karl Johann och jag behövde komma loss
Här färgas molnen i en skymning ganska ståtligt över Grand
Och det ser lite ut som den där natten när ladan brann, Om du minns

Men det va längesen, ja det var evigheter sen nånting brann iallafall nära mig
Har du hittat hem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0