bankrutt/schackmatt/jefla fen

Oj vilken tisdag.
Pallrade mig upp som vanligt vid sextiden, satte mig som vanligt på bussen vid sju en halv minut senare fick jag sällskap av kusin vitamin som gav mig hicka. Det kan inte vara slumpen att det var mina kompisar som var snyggast på hela nobelbalen. och det kan inte vara slumpen att det var min bästis som blev drottning.
I vilket fall var det tomt på 06Spc:are i skolan, så när som på Rille och Ekan. Det tog några minuter innan vi insåg att dagens lektion var flyttad, sen gick luften ur mig och jag sjönk ihop på den blå soffan.Varför idag när jag verkligen ville sova? Men sen ändrade jag mig, jag vill sova alla dagar så det spelade ingen roll. Plugga behövde jag iallafall göra den timmen som jag plötsligt fick över.
Efter en som vanligt slapp italienska lektion var det engelska. Dagens andra FAN OCKSÅ hoppade ur min mun.
Bokredovisning och min bok ligger hemma på bänken. Av bokens 400 sidor har jag på 10 veckor läst 100, och det var 9 veckor sen. Nu skulle jag helt plötsligt ha koll på utgivningsår, vilken ort den utspelar sig på och vad människorna heter. Jag tackar jag vet inte vem, men tacksam är jag för min medfödda fantasi. Nu håller vi bara tummarna för att Corallen inte har läst boken och genomskådar mig, även om hon gav mig en tvivlande blick när jag sa att jag inte hade boken med mig utan klarat hela redovisningen utan den....Hon får tro vad hon vill den där corallen. Jag tror iallafall inte att hon är lektor i engelska.

Eftersom jensnäsen inte orkade med oss idag blev det tidigt slut, redan 11.30 faktiskt inte fyskam kan tyckas. Och det tyckte jag också, men fick iallafall sitta kvar till 13.20 då jag och magda tog bussen till Ullared. Vi hann inte ens utanför falkenberg innan jag inser att mitt kort ligger hemma. Det skulle bli en extremt billig vistelse i penga-sluka-byn om jag inte var i stort behov av att köpa julklappar. Madde fick bli bank, och det funkade det också..
Så nu är julklapparna nästan klara, förutom till broder Mele och den där förbannade vattenkannan till mammsen fanns ju inte heller. Dock fick jag en egen julklapp, klänning till lördag. Ska bara sys in eftersom jag var så desperat att jag köpte strl.44. Did I hear a hallelujah?

Resterande julklappsköp får allt vänta till den 20:e och gärna den 22:e eftersom livet inte är ett monopolspel där man kan plocka sedlar från banken när ingen annan ser. Eller det kanske man kan....madde?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0