THE KVÄLL

Igår var det inte mycket som saknades. Förutom min mobil som alldeles för sent igår natt hittades på gruset utanför jannas hus. Tur ska man ha nån gång..

Annars var det en sån där tempofylld förfest som bara Familjen D kan ha. Och taxifärden var sådär galen som den bara kan vara med svarttaxi. Toastmastrandet gick trots tvivel som en dans, eller det gick iallafall. Några tabbar och glömda upplysningar, men med hjälp av min bättre hälft klarade vi oss.
Det var mycket dansande, alldeles för mycket kan jag känna i mina fötter idag. Det var förvånansvärt lite love in the air, men den som var där var otippad.
Som den partyguru jag är(?) var jag naturligtvis en av de första som ankom till Vinbergs Bygdegård, och herrans många timmar var jag absolut en av de sista som tog jackan över axlarna och stövlarna i handen och trippade ut till bilen som skulle ta mig till en efterlängtad säng.
Men när jag väl låg i den där sängen var jag inte alls trött, så av okänd anledning knäppte jag på tv:n och startade ett gammalt VHS band. Första halvtimmen var det bara en gammal Nyhetssändning och resten var Idrottsgalan från 2004. Idag hade jag bra gärna velat veta varför jag låg uppe och kollade på det men man kan inte få allt som vi vet mer än väl..Det blev iallafall ett tiptop slut på en perfekt kväll. Amanda och Karin kunde inte fyllt 18 på ett bättre sätt. och för er som behöver övertygas ytterliggare tipsar jag om den gamla klassikern bilddagboken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0