inbyggt mörkerrum

De gör det igen.
Min familj.
Jag skriver om min familjs konstiga påhitt enbart för att jag själv tycker det är kul att läsa månader senare och skratta.
Den tidigare hånade stockholmstrippen med min familj ser nu ut att vara spikad, bara det är en sensation.
men när jag trodde att det inte skulle kunna bli mer förvirrande så släpper mamma ytterliggare en bomb.

Hon har så länge jag har levt, och säkert långt innan det ägt en kamera. En svart, icke digital kamera..som går på gamla hederliga AA batterier, man behöver byta rulle stup i kvarten och den är i något så lätt hanterligt som tegelstensformat. Samtliga medlemmar i familjen, utom pappa som ändå inte hade märkt någon skillnad, har tjatat och pushat för en ny, smidig digitalkamera. Jag är övertygad om att folk som sett mamma plocka fram sin tegelsten faktiskt har tänkt att man skulle få plats med ett helt mörkerrum i den.
Men så igår, apropå ingenting alls förutom vår stockholmsresa så sa jag " men mamma, ska du inte köpa en digitalkamera då så du kan fota lite i stockholm" eftersom tegelstenen lever ett eget liv och inte alltid är att lita på numera."Jo men vad roligt, vi åker till expert på torsdag"

tar det aldrig slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0