Med åren kommer vishet?

Nu ska ni få höra.
Ytterliggare en skrattretande historia om min släkt.
Fast denna gången var offret en ickesläkting, men det berörde min kära Farmor ändå.
Rosa, farmors "bästis" började få nara på händer och armar så hon åkte till affärn för att köpa en body lotion.
Liksom de flesta andra 30-talister i det svenska samhället så är hon ingen hejare på utrikiska och tyckte inte det var nåt märkligt att det stod self-tan på flaskan.
Någon vecka senare när hon har smörjat flitigt med denna lotion upptäcker hon att hon fått en gulbrun nyans på händerna. Gulsot är det första hon tänker, måste vara något fel på levern. Rosa beställer tid hos doktorn, som också tycker det ser väldigt konstigt ut. Han frågar vad det är för nåt Rosa smörjar in sig med. Rosa kommer inte ihåg men ska ta med flaskan till honom nästa gång. Under tiden tar doktorn några prover som ska skickas för analys.Någon dag senare kommer Rosa tillbaka med flaskan och doktorn som är desto mer bildad och språkkunnig kan med skrattet i halsen förklara för Rosa att hon tagit Brun-utan-sol.

Tackar gud och smhi för att det blåser minst lika mycket idag, och att himlen är täckt av moln som irriterar alla semesterfirare, dock glädjer mig som ska börja jobba om någon timme.
Allt jag fokuserar på just nu är att det är fint väder lördag efter två och hela söndagen.
En fördel med att bo typ i havet är att man kan kolla kustvädret och båtvädret. Synd för mig att jag inte bor 2 km ut i havet eftersom det är där solen kommer vara. Damn it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0