Semester!!!!!!

En sväng till Örjans Vall igår kväll, vi var aningen sent ute men vi hittade en blöt gräsplätt utanför entrén att parkera oss på. Sen satt vi där och pratade,och lyssnade på gessle med ena örat.
En liten besvikelse att det var 70% gyllene tider låtar, 25% gamla gessle låtar, och 3% nya låtar och resten snack.
Enkel matematik.
Missförstå mig inte, jag har absolut ingenting emot gyllene tider låtar, när det är hela bandet som står och röjer på scenen. Jag har ingenting emot hans gamla låtar, eftersom jag faktiskt omedvetet lyckats lära mig ett par stycken, och det var i och med det helt okej att det inte var fler nya låtar eftersom jag knappt kan melodin till en händig man, och snacket hörde jag ändå inte. Men! Har man förväntat sig en turné för den nya skivan så blev det ett antiklimax alabama. Till på köpet regnade det, dock blev vi inte så överrumplade av det.

Sov ut ordentligt idag och sov ikapp allt det jag missat den senaste veckan och tackar gud allsmäktige för att Jonsson inte orkade traska hela vägen från långasand och hem till mig för att väcka mig tidigt imorse.

Så här går det efter alldeles för lång tid i kassan på matöppet.
kortköp efter kortköp när det plötsligt kommer en och betalar kontant. Han räcker över en 500 hundring. Liksom en robot som hakat upp sig säger jag "På beloppet?" hans något idiotförklarande blick och kommentaren "eeh, jo tack det blir bra..."

tacka vet jag 3 dagars semester i Kronan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0