Ångest Alabama

Lina Jarälv har de senaste månaderna beskrivit studenten med två ord: Ångest Alabama.
Och jag kan inte hjälpa utan att faktiskt tycka synd om henne. Trots att hon inte varit nykter sen i söndags och skrattar sig igenom dagarna...men...
Tänk den morgonen du vaknar, det funkar inte att ta sovmorgon eller "missa bussen", det funkar inte att sjukskriva sig för att komma hem tidigare. Det funkar inte att lämna in den där redovisningen två veckor för sent och det funkar inte att bara follow the flow liksom. Nu ska du fan klara dig själv.
Hur avundsjuk jag är och hur mycket jag än vet att jag kommer tycka det är den roligaste tiden i mitt liv innan studenten och hur gärna jag vill sjunga med i deras sånger så måste jag säg att jag redan har Ångest Alabama.

Då är det tur att man har tv:n vid fotändan av sängen, dvd:n under och one tree hill avsnitten laddade, bara för att man kan få leva i en annan värld i 45 minuter ungefär.

Vi hörs imorgon! Och vi, vi syns imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0