Farväl Falkenberg

De senaste två dagarna har jag satt klockan på 09.00, för att vakna och få nånting gjort innan jobbet kl.12.
Igår ledde det bara till att jag snoozade i en timme,och sen var jag tvungen att duscha i 35 minuter för att vakna till någorlunda iallafall. Sen var klockan för mycket ändå för att få nånting gjort, typ packat.
Idag kom jag iallafall upp 09.15, käka frulle i en halvtimme och sen glodde jag på One Tree Hill tills klockan var 11.20, så då fick jag stressa iallafall för att hinna med lite mat innan jobbet.
Och nu är jag hemma. Och har så varit i en timme.
Jag ska erkänna att jag inte varit 100% uppe i det blå över det här med peace and love den senaste veckan.
Men så kom jag hem efter jobbet + fotbollen och möter ett flak cider innanför dörren och en hälsning från syster "Kom ihåg varannan vatten, ingen kille gillar fulla tjejer", sen överlämnar mamma en brassestol och en luftmadrass och plötsligt infann sig den där resfebern jag har väntat på.
Fast nu har den övergått i panik. vad ska jag ha med mig? hur full får väskan vara? hur många väskor får man ha med sig?
Jag gjorde misstaget att ta hjälp av min bror som numera är rutinerad festivalare: (fem dagar på hulstfred)
-Vilka byxor ska jag ha med mig?
-Vilka tycker du är fulast? Vilka använder du minst? Ta dom.
Allt du får med dig hem igen är en bonus.

Så nu ska jag stänga fabriken för idag och se säsongsavslutningen av OTH,så jag kan sova gott inatt.
För er som vill vinka av mig (eller hjälpa mig bära) kan infinna sig på stationen imorgon vid 13.00.

Dagens kommentar :
Storasyster i telefon: Ni hade ringt, vem ville nåt?
Lillebror: Ingen
Storasyster: Men vad ville ni?
Lillebror:Inget
Storasyster:VAD VILLE NI?
Lillebror: I - N - G - ETT.
Han kommer hamna på Zeta, jag vet det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0