Höger? Vänster?

Jag gjorde det.
Jag har gått upp tisdag och fredag för att träna 06.15 i ett helt läsår.
Jag är fruktansvärt stolt över mig själv.
Aldrig mer, aldrig mer, aldrig jävla mer.

Sen flöt dagen på riktigt bra, dock en svacka mellan 13.00 och 13.30.
Jag träffade mosskärringen. Jag lämnade in mina uppsatser som var jävligt bra.
Det enda hon säger är att hon drar ner betyget eftersom jag inte hade frågorna till den jävla intervjun.
Om jag har sagt att jag velat döda en lärare förut så tar jag tillbaka det. Jag tar tillbaka allt jag någonsin sagt om hatade lärare, t.o.m allt om Ranja(!). Bara för att jag ska kunna mena detta till 100%:
Jag hatar mosskärringen.
Hon får ju för i helvete tala om att hon vill ha de där jävla frågorna, eftersom det fan inte ingick i uppgiften vi fick från början.
Jag blir så arg när jag tänker på henne, så jag slutar nu.

Desto roligare var det på gymnasiaden. Två helt oskyldiga ettor sitter kvar på klitterna när fulla treor kommer rusandes mot oss. Inte drar de väl i oss, vi känner ju inte dem. Men hoppelala så skriker en av dem "Ta den blonda till vänster! och pekar. Omöjligt att avgöra vem hon pekar på, vem av oss hon menar eftersom båda är blonda. Jag brydde mig inte om att räkna ut ifall jag satt till vänster eller inte, jag bara sprang. Och eftersom jag sprang satt camilla kvar. Nästa gång jag såg henne var hon helt dränkt.
Och när vi trodde allt var över åker hon i igen, och madde, och amanda, och fia, och ja i princip alla i min närhet.
tack vare min oerhörda smidighet och snabbhet (inte alls) höll jag mig undan från vattnet.
Och det mina damer och herrar, det retade camilla sig på hela vägen in till stan där hon gick i sandiga blöta kläder och såg ut som kriget medans jag såg ut precis som när vi gick till stranden.
Men hon fick sin revanch då hon dränkte mig i fontänen vid stationen.

Det har varit en ganska bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0