Impulsivitet

Jag chockade nyss mig själv genom att impulsköpa en bikiniöverdel.
jag gick in i affären,
såg den.
Kände på den.
Gick därifrån.
Gick tillbaka.
Betalade.
Jag sket i att prova eftersom jag aldrig kommer hitta en bikini eller ett provrum som får mig att se gyllenbrun ut, 1,80 lång och 25 cm bred.
Slängde på mig den här hemma istället, där ingen kassörska står på lur och ska få se mina skavanker i ett alldeles för fejkupplyst provrum. Den satt som en smäck iallafall.
Och eftersom Sp1c blev lektionslösa, eller nästan, imorgon så kan det tänkas att jag pallrar mig till Skrea Strand för umgänget och i en bikini som jag trivs i for once!
Eller det var iallafall min plan tills jag efter bikiniköpet blev bjuden på mjukglass av mamma och nu sitter jag här med dåligt samvete eftersom jag precis slängt i mig en glassbåt. Så jag kanske ska skita i Skrea Strand imorgon iallafall och jobba på magen och brännan hemma i trädgården istället där jag bara har pappa och håkan som publik. och de ska minsann inte döma någon i den kategorin.

Birgitta Kahnberg can live, for now.

I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0