Mitt i sommarn

Det är så mycket midsommar det kan bli nu.
Alla som var smarta nog att tro på den svenska sommaren och köpte hästens säng lär ju vara överlyckliga idag.
Jag vaknade till ösregn.
Jag sprang hit i ösregn.
Jag trodde för ett ögonblick att det hade slutat regna nu.
Det var helt fel. Det regnar bara mer och mer.
Det blir förmodligen en misslyckad picknick med släkt vänner vid dansbanan med traditionsenlig dans och lek och musik och lotteri.
Sist det regnade gick vi till famor och satte oss på hennes altan och åt jordgubbstårtan.
Det blev liksom aldrig stämning där.
Kanske kan vi trotsa det hela i år och ta med oss nåt tält eller nåt.

Ett annat tecken på midsommar är att jag inte har en aning om vad jag ska göra.
I ren desperation har jag nu väckt två sunshinegirls.
En trolig förfest är lokaliserad, och en definitiv fest. Som dock skriker 2004.

Det är aningen spänt mellan oss nu. Det märker man ju.


Say that it isn't so
How she easily come, how she easy go
Please don't tell her that i've been meaning to miss her
because i don't. not for her. it's not that i meant to
forgive. forget what i said.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0