S(k)ola

(ber om förståelse med rubriken, klockan är mycket och humornivån i sockarna)
Årets andra dopp idag. Det blir bara skönare och skönare.
Känns som att det är för sent för att ta tag i Beach '07 kroppen nu, dock finns en god förhoppning om Sunny Beach '07-kroppen.

Idag överraskade jag mig själv med att ta den tidiga bussen in och vara på plats i skolan 08.00 för att skriva mina uppsatser om första världskriget, men förvåningen slutade inte där. Utan jag hann tillochmed skriva klart det jag skulle inom rimlig tid. Jag hade en viss längtan till stranden där jag och övriga klasskamrater satt i studiehallen och svettades. Men bikinin låg på hemmaplan, och det var väldigt långt till stranden just då. Så efter krubbet traskade vi istället ner till Ranjas Park (även känd som Badhusparken) och låg där i solen och avnjöt 4 timmars håltimme.
När vi fick myror i brallan gick vi upp till kapsyltorget och satte oss och tittade på folk.
Vi fick bland annat se en kvinna som hade tidningen så nära ögonen att vi trodde hon var blind och luktade till sig innebörden av artiklarna, sen gjorde några byggare oss sällskap och vi fick oss ett gott skratt.
För ärligt talat, hur mycket vettigt behöver en kille säga när han är (ursäkta ordvalet) blåneger och pratar som om han bott i ullareds djupa skogar så långt någon kan minnas? Det är faktiskt helt otippat, och jag tror inte jag är den första som drar på smilbanden när han drar igång foderluckan.

Sen kom vi till lektionen jag längtat till och fasat för i ett helt läsår. LektioneN med stort N. Uppvisning med vår härliga pjäs på teatern. och jag kan lugnt säga att jag aldrig ska jag göra något sånt igen.

Sen var det kneg i några timmar och sen en halvleksfotbollstittande och sen bad, och sen var jag tillbaka där jag började.
Jag kan vara den första som skriver i cirklar?

God natt mitt herrskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0