Student '07

Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för om gårdagen var skoj som fan eller bara skoj eller medioker som fan.

Studenterna hade iallafall tur med vädret måste man ju säg iallafall. Hela släkten Johansson/Karlsson som packade in sig i bilarna från Tullbro och hem hit satt med rödbrända axlar och snygga linjer efter klänningar och skjortor.
Sen satt man där i trädgårdsstolen i solen hela eftermiddagen och kvällen innan taxi moster tog oss in till stan.
Där hamnade vi på brofästet med en onekligen omaka blandning folk. Men därmed inte sagt att vi inte hade roligt, för det hade vi definitivt, eller nåja...det var trevligt.
Sen när vi skulle börja röra på påkarna in till stan, vilket låter jättedumt att säga eftersom vi faktiskt redan var i stan och dit jag menade att vi skulle bara var typ 100 meter bort...
VI kom dit vi skulle iallafall och det var ungefär då det började bli ett antiklimax.
Jag var tyken, jag var trevlig, jag var "please touch me" och "don't touch me" under samma minut ungefär, jag var snål och jag var givmild,jag var rolig, jag var tråkig, jag var positiv, jag var negativ, jag var lycklig och jag var olycklig.....
Då igår när jag sprang runt där och störde mig på alla som inte hade samma förutsättningar som mig, som faktiskt hade åldern inne eller falskleg så de kom in på pubarna. Eller som var lyckligt kära och inte brydde sig ifall de kom in eller inte eftersom den enda de ville träffa hade de i sina armar...Just då, kände jag inte av min egen schizofreni, men idag. Jag ber om ursäkt alla som kom i min väg....
Dock stör det mig fortfarande att jag har 1,5 år kvar till 18 och att jag blir så jävla besatt när jag får alkohol i kroppen.

Bussen hem var jag ett deppigt vrak som bara ville hem och sova. Men efter alldeles för mycket strul ( i dubbel bemärkelse) i Slöinge för vissa så dröjde det ett tag innan jag och kusin kom iväg på våra cyklar med ett enda mål: sängen.
04.10 la jag mig i min säng med kläderna på och sminket kvar. 08.00 vaknade jag av väckarklockan. Dags att jobba.
Jag kommer inte ens ihåg min och pappas dialog när jag käka frukost.

Tredje kunden in idag var käre gamle coachen som jag glatt hejade på och pratade med igår precis innan bussen skulle gå från Falkenberg. Hans första kommentar:
" Är det verkligen lämpligt att du kör moppe idag? Är det ens lämpligt att du jobbar idag?"
Nu vill jag bara räta ut alla frågetecken och säga att det inte alls var så farligt igår, och av princip så bloggar jag inte om min alkoholkonsumtion så jag slutar med det innan jag ens börjat.

Om du bara visste.

Tillochmed Zäta's dekorations gräsbollar i plast fick sig en omgång då schizo jag började spela fotboll med den.
Do undone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0