Aldrig mer

De senaste åren har jag sagt att det var helt fel låt som vann eurovision. och det har det faktiskt varit. Men efter ca. 5 månaders evigt tjöt på rix fm om årets schlagervinnare så har den tillslut accepterats i hjärnkontoret.
Men det enda jag kan sammanfatta gårdagens flopp är aldrig mer. The Ark var utan tvekan bäst och Ola Salo hade utan tvekan snyggast överkropp (jag skojar). Men nån serbisk lebb som slängt på sig farsans gamla kavaj och fått en spann vatten över frillan innan hon entrade scen och som sjöng nån utrikisk smörsång som passar sig bättre i en film som typ Låt Isbjörnarna Dansa än i min playlist de kommande månaderna. Tillochmed hardrock halleluja har smugit sig in på min mp3 inför löparrundorna. Men denna? Knappast.
Som sagt, aldrig mer. Nästa års schlagerfinal kan komma att vara på fröken fredmans 18-årsdag och då ska jag göra allt annat än sitta och glo på dumburken. Och även om Lina så fortfarande är 17 så är jag övertygad om att jag hittar nåt roligare att göra än att samla på mig aggressioner och patriotiska värderingar som jag sedan ger utlopp för i min blogg. Oj vad jag började längta till nästa år nu. Tänk, 18 år.Alla kompisar, 18 år.
Jag får ha det bra då.

idag vaknade jag 11.20, då hade jag sovit i 10 timmar. Jag tror sömn var precis vad jag behövde. Iallafall så har det mest varit plugg sedan dess. Sen har jag gjort ett schema till jobbet, och jag insåg att jag har typ ingen tid efter skolan. Jag slutar 4 nästan varje dag utom onsdag och fredag och då slutar jag 3 och halv fyra. Sen ska det tränas och spelas matcher och pluggas.
Jag längtar till hösten, för då slipper jag de tidiga träningarna och förhoppningsvis alla timmarna i skolan. Det funkar inte med två år 8-4 fem dagar i veckan, inte ens på samhäll. Jag längtar till de dagarna då språkarna kan gå hem med 20 glosor medans ekonomiarna och samsam:arna hade 20sidors arbeten att printa ihop.
jag längtar verkligen.Skadeglädje är den enda sanna glädjen?

Tre skoldagar denna veckan, inte fyskam. Knappt 20 skoldagar kvar till avslutningen, det är verkligen inte fyskam.
Innan dess ska vi ha hunnit med panghelg nu till helgen. Det är längtan mina damer och herrar.
Men jag ska hålla nere förväntningarna denna gången, hålla tummarna för fint väder och billig sprit istället.
Oj, vilken kväll vi ska ha.

På tisdag är det 3 månader kvar mina kära vänner. Känns som det var iförrgår vi beställde resan och då var det 11 månader. Tiden går snabbt när man ska ha roligt.

Jag känner att jag har lyckats med mina ordspråk idag , så det är nog bäst jag sätter punkt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0