antimossmedel köpes

Jag har alltid, alltid verkligen avskytt utvecklingssamtal.
Det är inte det att jag alltid får skäll, eller läraren får mamma eller pappa att bryta ihop. Eller ens får de att tvivla på att de lyckats uppfostra mig till en fullt normal samhällsmedborgare.
Men jag hatar att sitta i ett tyst, litet rum med min lärare mitt emot mig som har en miljard papper framför sig där det står vad jag kan. För det stämmer fan aldrig, jag vet inte om det att jag har aldrig haft en lärare som lyckats tolka andra lärares kommentarer om mig rättvist, eller om jag omedvetet lyckas förändra/förbättra mig tills det kommer till kritan , tills det ska printas ner på papper med en eller fler bokstäver vad jag kan. Det slutar alltid med att min studiemotivation försvinner. Det är resultatet av att jag känner att jag är för jävla bra i något ämne, så jag behöver inte gå in för det mer, eller också tappar jag allt för ett visst ämne för att jag precis insett är dömt att misslyckas.
men nytt för iår var att lärarna med ett enda ord sammanfattade mina studieresultat "Ok" det var allt de behövde skriva för att min lärare skulle veta att jag inte låg i farozonen, och tydligen allt jag och min käre far behövde veta också.
Inför Ranjas (naturkunskap) kommentar höll både jag och pappa andan, eftersom jag vet att hon lika gärna hade kunnat skicka med en lång jävla uppsats om vad jag behöver rätta till och pappa vet precis hur jag känner för det ämnet, och han och jag brukar sitta och pissa i kors på naturkunskapsboken inför nåt av hennes jävla prov. ( OBS skämt åsido) iallafall så kunde vi lugnt pusta ut efter "OK", och sen trodde jag, luta oss tillbaka för resten eftersom det bara var språken kvar.
Men så kom Birgitta -det växer mossa på mig-Kahnbergs dom, Ida johansson har numera G+ i svenska. Pappa trodde Charlie pratade om fel elev, eller åtminstone fel ämne men inte fan hjälpte det. Det stör mig.

Champions League finalen ikväll.
Att kommentatorer alltid lyckas kläcka ur sig korkade grejer.
"Han lyckas alltid undvika offside, han springer mycket offside men..."
Det hade inte mosskärringen gillat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0