familjen D

idag var det ungefär inte alls kul att gå upp och jobba.
Antagligen för att det inte alls var kul att somna igår vid halv elva, trots att det egentligen var det enda jag ville just då.
var på världens solskenshumör till samlingen innan matchen igår eftermiddag. Sjöng och skratta hela vägen till Veinge. Det första jag får syn på när vi kommer dit är en Biggan-look-a-like ( alla slöingedamer någonsin vet vad jag menar) för er andra kan jag kort sammanfatta det som en 35+ med 40årskris, rynkigt ansikte, inte mer än typ 2 historieböcker lång men desto bredare. När jag kommit utom synhåll vänder jag mig om och ser Lina Jarälvs ansiktsuttryck och förstår att vi har tänkt samma sak. men det slutade inte där heller. För 45 minuter senare är halva planen fylld med vitklädda någotsånär omvärldsmedvetna civiliserade tjejer med en snittålder på 17. Andra hälften bestod av gräsligt lilaklädda grottmänniskor som i fyrtioårskrisen fått fnatt och trott att man kan bevara ungdomen genom att sparka boll.
Det kan ha berott på min så ofta flygande fantasi, eller också är det helt sant att detta var damerna som aldrig platsat i stadslagen, utan på ålderns höst trotsat detta och börjat spela fotboll ute på en gräsplätt i skogen.

Nu verkar jag kanske ganska sarkastisk och fördomsfull, men det är bara för att  vi retligt nog spelade 2-2 mot dessa hippies. Det var tillochmed så retligt att nästan samtliga slöingedamer gick in i en mindre depression som inte ens gick att duscha bort på en del.

Men vi är ju familjen D och vi kommer alltid igen på ett eller annat sätt.

"hade jag bara orkat hade jag fan satt mig själv hemma och supt skallen i bitar för att slippa tänka på all jävla skit just nu"
Igår verkade det helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0