idag är det bra

Mina benhinnor mår inte så bra. Däremot mår jag alldeles förträffligt, måste vara vår och sommarglädjen som har sköljt över mig.
Idag är det måndag och det innebär att jag precis har haft 2 timmars drama och jag hatar det. Sista timmen höll jag på att somna, eller nej jag höll väl inte direkt på att somna men jag ville väldigt väldigt gärna somna.
Iallafall så är det trevligt att det är måndag för då är det tisdag imorgon och sen lillfredag eftersom jag skolstrejkar på torsdag och fredag, och det är inte fyskam eftersom det är lagfest på onsdag och galej på lördag och sen ledig på måndag också eftersom varken vår samhällslärare elelr geografilärare ville se oss då. Och sen ville inte vi se vår dramalärare så vi kokade ihop något om att vår klass inte var i skolan..och se där så hade man fem dagars ledighet då. Det innebär att jag inte har gått en hel vecka i skola sen, jag vet inte där. Och till på köpet så är vi lediga eftermiddagen den 28:e eftersom lärarna behövde lugn och ro för att sätta betygen.

Samhällslektion med Sp1c, måndag morgon 8.00.
Jocke delar ut en broschyr om EU, som bland annat innehåller en karta. Det säger väl sig själv att kartan är över Europa med EU-länderna markerade.
Denise Svensson: "Var ligger USA?...Där va?" säger hon och pekar på Storbritanien.

Det är inte fyskam att gå gymnasiet när livet leker på detta viset.
Tyvärr hade jag inte huvudet med mig imorse så jag packade med mig fotbollsgrejer och gick direkt till systeryster efter draman, och jag hade inte heller huvudet med mig när jag åkte hem utan naturkunskapsböckerna.

Får se var detta slutar. Hoppalong.

Jag kan inte fatta att det snart är Peace&Love. Tältet är fixat, tröjorna designade och allt annat planerat in i minsta detalj och som pricken över i:t så kom spb:arna idag och viftade med sina tågbiljetter. Vi kan vinka till varandra mellan vagnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0