Mariam är bäst

Jag sitter helt ensam i referensbiblioteket på Falkenbergs Gymnasieskola. En och annan Emo går förbi, en och annan fullt normal människa går förbi. En och annan bekant går till och med förbi. Går förbi, det är allt. De vrider inte ens på huvudet, tittar in och ser en extremt ensam och rastlös Ida Johansson. De enda som tittar in och ser mig, är de som man önskar inte såg en här. Det är inte det att de ser mig en gång, nej nej de ser mig hela tiden. De har sett mig sitta här helt själv i en timme nu. Och kommer antagligen få se mig här en timme til. För sen börjar äntligen min riktiga skoldag, då har jag franska med världshistoriens slappaste lärare kombinerat med världshistoriens lataste elever. behöver jag tillägga att 95% av franska gruppen är Sp1c elever?

För att inte sprida falska rykten om jag var så ambitiös att jag tog 7-bussen in till skolan för att sitta och plugga i två timmar så vill jag bara klargöra att jag har tränat, jag var faktiskt en av väldigt få som tränade. Och där var ingen mer än jag som har håltimme i 2 timmar.

Men tack gud för nu kom Camilla och gjorde en nobelprisvärd insats och skippade sin sovmorgon till klockan 12 för att förhindra ett dödsfall i referensbiblioteket. Hon tycker det är typ lika kul som jag att sitta och titta på konstigt folk som går förbi, typ rosa hår. ROSA HÅR?!
Men eftersom jag inte behöver sitta här och blogga mer, eller ens ha uppe en sida från wikipedia för att det iallafall skulle se ut som att jag var lite upptagen och ambitiös och inte alls bara satt här för att jag inte har något annat liv.

Nu lockar nog minsann andra samhällssalen.

nu kom mariam också. det får duga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0