Solrus

Detta har varit en alldeles, alldeles lagom skolvecka. Ledig måndag och tisdag och igår när så gott som alla elver vid fbg:s gymnasieskola fick pallra sig till skolan så satt 19 tjejer i en buss till Alingsås för att softa i solskenet, och lira lite boll. Nu blev det kanske inte så lyckad bollspelning men softning var inget att klaga på.
Sen idag var det nationellt engelska prov mellan 8 och 11 och efter det har det varit fri lek för sp1c fram till klockan ett för då började treornas projektredovisningar som vi skulle kolla på fram till fyra. Men! vad gör jag då här klockan tre?! Nej det kan man ju fråga sig när man sett tillräckligt många redovisningar (två) och inte är så sugen på att stressa ihjäl sig senare ikväll...med enkel matematik så leder svaret till 14.20-bussen till Matöppet.
Så här sitter jag nu, med 11 missade samtal på mobilen. denise, denise,denise tänkte jag. Men nehe, denise, matöppet, hem, lovisa och nåt nummer från tyskland. Det första var inte oväntat, det andra var ganska nedstämmande, det tredje var helt naturligt och det fjärde även det ganska väntat. Men det där jävla tysklandsnumret greppade jag inte alls. Får väl hoppas han/hon ringer igen helt enkelt. Inte för att jag kan nån tyska men...

Ikväll blir det vårruset, eller vårgången är väl mest troligt. Ett ypperligt tillfälle att jobba lite extra på brännan.
Inte alls.
Men ikväll prioriterar vi vänskap och gemenskap framför fotboll. Ojdå.Men det blir nog med det sistnämda imorgon.

Ha en goe dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0