tvivel

Idag har jag varit lite krasslig. Åtminstone tillräckligt för att skippa skola och istället åka till Burgårdens Lärcentrum i Göteborg med Lovisa och vara hennes hårmodell. Och vilken modell sen! Njae, det var kanske inte just modellen som gjorde det, men håret blev görbra.

Efter alldeles för mycket mat på Burger King tack vare rabattkuponger tog vi tåget till varberg och sen buss till Falkenberg. Nej, det var ingen budgetvariant  eller något sånt, vi var helt enkelt så illa tvugna eftersom spåret inte var iordning mellan varberg och halmstad. Men fram kom vi iallafall till falkenbergs station och där såg vi en kär gammal vän som för ett år sedan hade varit pratglad och social som vilken södergrabb som helst. Men idag var han tystare än muren. jag tror inte det beror på att jag och lovisa har blivit varken otrevligare eller trevligare sen sist, det är bara så, vissa människor tar och vissa ger...

Sen blev det ett ångestfyllt besök till gekås. Redan när jag tog tag i korgen i entrén och började plocka bland shampooflaskor så visste jag att detta skulle sluta i sorg.
Alldeles för mycket onödiga prylar, alldeles för mycket godis och ett peace&love tält senare fick jag punga ut med nästan 900 spänn för att komma ifrån kassan med allt det där skräpet. Nu var det ju iochförsig inte skräp, eftersom alltihop faktiskt var saker jag behövde, som t.ex. kollegeblocken till skolan, eller stiftpennorna som typ går upp i rök så fort man vänder ryggen till. Det enda jag ser som ett tveksamt köp i detta läget är mina nya fina superbra hörlurar till ipod/mp3. Jag äger ingen ipod och jag vet inte om jag äger en mp3 längre heller för det var längesen jag såg till den. Min enda chans till att utnyttja detta köp är att använda mina egna lurar när jag lånar någon annans ipod eftersom folk brukar klaga på mitt öronvax.
nej jag bara skojade. Det där var lite under bältet. Nu får jag nog ta tag i min fredagskväll.
Hästhagen väntar.
Tjo.

Kiss me out of the bearded barley
Nightly, beside the green, green grass
Swing, swing, swing the spinning step
You wear those shoes and I will wear that dress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0