femtionio

Äntligen vaknade man till lov.
En dag utan vare sig jobb eller påsträviga kompisar som alltid lockar med roliga planer och projekt.
Skämt åsido, så är detta den första planlösa dagen på lovet.
Jag hade iallafall inga roande planer för idag, men precis som jag oroat mig för så låg högen med skolböcker kvar brevid sängen när jag vaknade. Jag låtsades som jag inte såg geografiboken överst av alla så jag tog italienska böckerna och satte mig vid datorn. Jag pluggar bäst där, jag får ordning på sakerna där och framförallt jag lär mig snabbt där. Så nu efter drygt 2 timmar framför dumburken med massa ord och böjningar, som är jobbigt likt både franska och spanska och latin, så sitter allt som en smäck. jag älskar den språkkunniga delen av min hjärna.
Får man ens skriva så? Ida, skärp dig.

vi skippar plugget för en stund.Igår var det tårtkalas hos karin, utan tårta. Det var en enorm besvikelse, istället fick vi sitta och gnaga morötter och dip och sörpla i oss smoothie. Bara för hon fått en friskis-knäpp. Så där satt vi 9 tjejer och bara stirrade.
Åh nej. Så var det verkligen inte. friskisvarianten av tårtan var poppis alabama och hade hon inte bott i en lada mitt ute i ingenstans så hade nog grannarna ringt och klagat på oljudet. Det var mycket mobiler, mycket helgsnack och ännu mer 2008-snack. Hemsedal, Hultsfred, Sverigeturné, Magaluf, Cypern.

Ja, jag längtar. som grädden på moset så innebär 2008 också slut på geografi A.
 
 madde har råttfobi, camilla mörkerfobi, sara tydligen älgfobi. Gissa tre gånger vad jag har för fobi?
Ledtråd:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0