Hoppa, skutta, sparka

ja, jag vet. Det är inte likt mig, inte likt mig alls faktiskt.
Men här är jag, kvart över tio. På en måndag!

Nyduschad och mätt så fräschare blir jag inte. Sen om min lila morgonrock och min urtvättade HP t-shirt drar ner det lite är ju en annan sak.

En bra dag i skolan idag, en snabb åtta till fyra dag. Måndag till ära blev det frulle med världens bästa karlsson i KK, sen små men ack så viktiga framsteg i historia-arbetet, sen en hälsosam håltimme med det allra bästa folket (omognaste?) samhälls(treorna)folket.
Tycker det är värt att nämna att jag officiellt är vän med Hamza, och syokonsulenten. fast det är ju bara för jennys skull.

Jag hatade friskis&svettis. OBS!hatade. Min koordination och taktkänsla har aldrig varit vad den borde, detta plus att min kondis fortfarande är på skalan minus gjorde att jag inte såg fram emot ett hoppis&skuttis pass på idrotten med ett riktigt F&S-PRO. Men se på fan, trots att jag tyckte mig skymta ett flin hos ledaren när hon granskade mina rörelser (eller försök till sådana) och trots att jag trodde jag skulle bryta ihop efter alldeles för mycket konditionsträning och trots att jag vanligtvis aldrig håller takten (nykter) så stod jag med ett leende på läpparna när applåderna ekade, ja alltså inte applåder till mig.
nu ska vi inte sträcka oss så långt och utmana ödet och säga att jag är på plats i hjortsbergshallen kommande veckor när det beger sig. Men visst, sure, fine jag resignerar. Jag är charmad.

Om jag nu lyckas ta mig till sängen trots spaghetti-ben och mördande träningsvärk överallt annars så ska det bli riktigt trevligt att sova.


Kommentarer
Postat av: jenny

jag e oxå vän med hamzis... o syokonsulenten... snart

2007-11-13 @ 17:21:05
URL: http://jennylb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0