idas privata luciakröning '07

hallands nyheters årliga förnedring har dragit igång.
Dock kom ingen av luciakandidaterna som nån chock. Eller också var vi inte så kräsna efter förra året.
Iallafall så har jag lyssnat mig igenom varenda en, med en viss förhoppning om en lika roande upplevelse som för ett år sedan då jag inte hann igenom alla utan fastnade på kandidat 5, 6 nånting, och skrattade. ja , jag vet -Känslokallt.. Men tillräckligt roligt för att jag i ett helt år haft roligt åt hennes sånginsats.

Jag levde mig in i rollen som Kishti Tomita. Lyssnade igenom alla en gång. Eliminerade alltför ljusa stämmor, allt för hackiga stämmor och de(n) stackarn man hörde höll på att dö av nervositet. Jag hoppas iallafall att det var nervositet.
trean blev ett wildcard och tog sig vidare till omgång två. Också hon där som blev söt alabama på kortet (otippat enligt eve som tycker hon är rälig) halka med på ett bananskal.
Men inte helt otippat stod vi där med tre estet/musik tjejer i finalen, varav en varit förhandsfavorit sen 2005.
Nog för att det gav en personlig klang till sången, men jag har aldrig gillat läspande inom musikbranchen, och sen valde jag bara med hjärtat. En förhandsfavorit är trots allt en favorit.
Så hatten av för Erika Wallenäs. Du vann min högt beaktade röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0