nemos saltat sobrius / Absolut Julspex

Jag hade laddat för gårdagen sen hemkomsten från Bulgarien.
Men plötsligt, strax innan 18.00 och förfesten, försvann feststämningen eftersom jag blev lämnad ensam för att sticka till en förfest med folk jag knappt visste namnet på.
Men efter ett djupt andetag öppnade jag dörren på Folkungagatan och knäppte på charmen. och det funkade, jag blev ett med dem. Som om jag aldrig gjort något annat.
Nåja, vi ska kanske inte överdriva. Men förfesten överträffade alla förväntningar och det blev bara bättre.
En cykeltur in till julspex som kunde slutat i katastrof flera gånger eftersom vägen oftast var för smal för både mig och Sanna.
men dit kom vi, och vi skrattade och vi klappade och vi skrek. Och vi njöt! För att citera Miamiboy: "fan vad klockrent!"

Tillbaka till folkungagatan och denna gången fler känningar. Det var en hel del dans i det där huset, kanske stod jag för det mesta själv men som sagt jag dansar aldrig nykter så det gäller att passa på och jag har en viss benägenhet att rycka med mig andra i mina tokiga rörelser så förhoppningsvis roade jag övriga gäster också.

Grand var precis så där som det bara är på julspex, knökat med folk som dansar någon slags parningsdans som går ut på att knuffa ut alla andra från dansgolvet, mycket löv in the air såklart och ännu mer svett än förra året. Med andra ord, det var lyckat. Ingen hade förväntad sig en vanlig feststämning, det var Julspex-stämning.

Nästan sist ut från Grand och absolut sist hem från stan så blev det sänggång efter tre någon gång. En liten tupplur senare ringde klockan och förkunnade att Monica och geografiboken väntade på mig i sal 208 kl. 8.00.
Med ett väl dolt leende på läpparna hoppade jag i de där kläderna som man inte borde bli sedd offentligt i (inte HP-tröjan dock). Promenaden till bussen gjorde ett tappert försök att pigga upp mig, men misslyckades. Som det mesta annat idag. men trots omänsklig trötthet och lite pinsamma möten så var det inte helt oväntat väldigt roande. Det enda som inte var så roande var spylukten vid toaletterna, men det är sånt man får räkna med dagar som denna.

tack för julspex -07 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0