Dra mig baklänges, de har humor

Under en eftermiddag på matöppet får man faktiskt göra sitt yttersta för att se humorn i allt som sker.
man får faktiskt tycka det är roligt när den femtielfte kunden står precis framför aftonbladet och frågar "har ni inga kvällstidningar?"
vad jag upptäckte idag var att Astra Zeneca (med observation för stavningen) har anställt en riktig lustigkurre på namnavdelning. Ja där de döper alla mediciner.
ta Nezeril till exempel. När behöver man Nezeril? När man är tätt i näsan såklart.
Så också damen som kom in på matöppet ikväll. Det skrek förkylning om henne. Så trippar hon fram till kassan. Och vi vet ju alla att man kan ha lite uttalssvårigheter när snoret tar upp allt tomrum i snoken.
"Jag gjulle vilja ha nejjegil" efter en snabb betänktetid tolkar jag detta som att hon vill ha nezeril. Min chansning gick hem. "Vill du ha barn eller vuxen?" Det var ju uppenbart att det var hon själv som var i stor nöd av nässpray, men för artighetens skull. Helt otippat blir det nu ännu roligare. "Vugjen tack", säger hon och ler. Jag besvarar leendet, och hon skulle bara veta att det inte var av artighet utan av akut skrattnöd.
Men skrattet fick vi ta senare.

Terapipromenad med Karlsson står på schemat.
 jå, vi hörj imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0