hallå hela pressen - dra åt skogen

Det är inte så jobbigt som alla tror.
Det som är jobbigt är att alla har så förbannat höga krav.
Sen jag kom hem från Bulgarien har jag försökt få kontakt med syon.
Jag hade nog gjort större framsteg om jag försökt lära mig flyga.
Så imorgon ska jag ge upp hoppet om att träffa henne, och istället knacka på hos Challe, få min studieplan och få lite allmäna råd om min förbannade skolgång.
Jag skulle kunna vara så trött på alla som gnäller om hur jobbig tvåan är. Släpp kraven för ..bövelen.
Du kan plugga som en tok om du vill det, om du har ett behov av att alltid vara bäst i klassen eller alltid komma hem med guldstjärna på slutbetygen. Eller så kan du bara ta det med en klackspark, vi som lyckas lära oss nåt även om vi sitter och kladdar i blocken hela lektionerna, eller kollar på Dawsons Creek istället för att vrålplugga, förmodligen nån av oss som kommer hamna i informationsluckan på gymnasiet senare. Men kul hade vi.

Det är inte så jobbigt för alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0