HippHippHurra

Lite panikpluggning på kvällkvisten igår. Sådär 21.30 nånting öppnade jag matteboken.  För ett ögonblick trodde jag att jag tappat läsförmågan men sen förstod jag att det var matte b, kapitel 2 - algebra som låg framför mig. Inte konstigt att jag inte förstod.
Som en skänk från ovan fick jag en timmes morgonpluggning i skolan också. Tro det eller ej, men jag fick något gjort. Hurra, kanske ni tänker då. Men skippa det, provet gick käpprätt åt helvetes jävla meteoritregn fel.
Men i 06SPC har vi inte tid att hänga läpp. Det var bara att dumpa matteboken och miniräknaren i skåpets mörkaste vrå och istället plocka fram engelskaboken och förbereda för dagens andra prov. Med studiesjälvförtroendet nere i skorna var jag inte speciellt motiverad till varken plugg eller prov eller nåt annat heller. Men nåt undermedvetet har de senaste dagarna fått mig att traggla varenda liten jädra glosa från kapitel ett. Det är ungefär allt jag förmått mig att plugga, så jag var helt inställd på ännu ett misslyckande. Men se på fan, det gigantiska prov som fick hela bänken att böjas var helt och hållet grundad på glosorna. Så gott som allt var ordkunskap. Nu kan ni hurra.

Så veckans provskrivning har jag bara förlorat med 2-1. Matte och franskan blev jag utklassad i, vet inte hur gärna jag vill sjunka igenom jorden lagom till franska lektionen imorgon kl.10.10. Pinsamt är ordet.

medans ni ändå är igång med hurrandet kan ni hurra lite åt att det är fredag v.43 imorgon. Dagen vi har väntat på sen fredag v.34.

 till på köpet blir det bara tre dagars jobb nästa vecka. Did I hear a hallelujah?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0