It's october again -leaves are falling down

Men det glada humöret håller i sig.
Jag har lite nostalgitema idag.
Gick förbi JPS och fick syn Kate Meluas nya album. Det skrek Alexandra om det.
Så nu sitter jag och lyssnar på bl.a. nine million bicycles som är allra mest alex, och längtar till sommaren 2008. Då är hon hemma igen.

men nostalgin började imorse. Love har namnsdag idag. Det är samma sak varje år, när jag ser att Love har namnsdag åker jag  tillbaka i tiden, in i Slöingeskolans omklädningsrum. Lovisa Jonsson må vara en riktig svärmorsdröm, men även solen har sina fläckar. Hon har idiotförklarat en människa (ej medräknat adam larsson) och det var då, årskurs tre. En tidig morgon innan gympalektionen. Josefine trippar fram till Lovisa och säger grattis på namnsdagen. För Lovisa kallas ju faktiskt Love [Låvve]. På inget sätt otrevligt, men ändå med den där Lovisa Jonsson blicken ,förklarar Lovisa att det är Love [Loove] som har namnsdag.
det är förmodligen bara jag som kommer ihåg detta, för jag är sån. Och det är förmodligen också bara jag som tycker det är lustigt, för jag är sån.

Förutom det så har jag äntligen spenderat lite. För första gången kände jag mig dum när jag köpte fotbollsskor. Det är oktober, ingen vettig människa köper grässkor nu! men jo, måste man så måste man. Ett par brallor, helt impulsivt som jag inte ens hann prova. Men vis av erfarenhet så langa jag fram visakortet, och ja. Även den här gången gick ett sånt köp hem. Jag hatar att prova kläder, det är det värsta jag vet. Nu väntar jag bara på mina två paket som kommer på posten i veckan, sen är jag dressed for success. helgen here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0