jag är allergisk mot pengar

bra ida.
Det är den 29 oktober. Vilket innebär 4 dagar efter löning.
Inte ens en vecka efter septemberlönens ankomst.
35 dagar efter att sommar-feting-lönen vidgade kontot.
Visserligen är jag många plagg rikare, älsklingsnallen (aka mobil) var värd vartenda öre.
Och ändå, ändå, ändå har jag ångest inför morgondagen.
En shoppingtur i Halmstad som tvingade mig att nästan länsa sparkontot för att ha fri tillgång till riksdalerna imorgon.
Tack gode gud för att jag kom billigt ur den här helgen.

det blev ångest och makaroner till kvällsmat ikväll, som nu samlats till en härlig magklump som kommer hålla mig vaken ett tag.

bra ida. you know how to handle it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0