tolfte oktober

       
 
                                       
Tors 12 okt 2006 14:17
Den hemliga destinationen som Tommy&Lasse skulle ta med F14 plus VIP på var Gokart hallen i halmstad.
Där var några stycken som fegade ur och stod bara vid sidan och hejade.
Men där fanns ett par stycken, jag&marie, som blev som tokiga.
Först kördes det två kvalheat, åtta varv med åtta bilar.
Jag satt i andra bilen, första kvalet. Första tio metrarna gick lite knackigt, sen hittade jag gasen och släppte den inte förrän Jag kom ifatt bil nr.8 = Sanna Engman, som körde som nån jädra söndagstur , mitt i vägen och inte alls i den hastighet jag ville.=) Så jag fick köra där bakom och försökte förgäves hitta tutan. Det fanns ingen

Tyvärr fanns Tommy,Lasse&Peder i andra kvalet. Och dem körde väl sisådär några sekunder snabbare än oss i första. Så det blev bara B-final för Jossan i vårt gäng.
Alltså B -final för mig, marie och sanna som gick inför det totalt.
Jag och Sanna i ettan och tvåan. Vi hade kommit överens om att vi skulle samarbeta.
Precis innan vi sätter på oss hjälmarna och hoppar ner i bilen frågade jag "Men du, HUR samarbetar man?!" Hon visste inte, jag visste inte. Det blev inget samarbete. Men däremot blev det krocktester ett par gånger under denna final, jag, marie och sanna var toppklungan.
På nån vänster kom jag bakom Sanna igen, och sen på nån annan höger körde marie om oss båda samtidigt och cruisade iväg medans jag och sanna riskerade att ge varandra wiplash.
Men vi kom ifatt Marie, eller jag kom ifatt henne. sanna tappade jag nånstans på vägen. Sen var det bara en fajt mellan mig och Marie. Jag körde in i henne, hon körde in i mig. Vi svängde in i varandra, ja så gick det till. Men så får jag för mig att jag ser en lucka mellan Marie och kanten, så jag gasar lite och hinner precis imellan, innan Marie kör rätt in i mig och måste bromsa. Simsalabim så stod hon på helt fel håll på banan och det var min tur att cruisa förbi.


Sön 16 okt 2005 18:42
Onsdag (12/10) sken solen från morgon till kväll och det var bara pressa som gällde. På kvällen besökte vi D´Ricardo. Jag & Lovisa skulle beställa vitlöksbröd till förätt, förväntade oss då små vanliga skurna brödbitar med vitlökssmör på. Men icke sa nicke, servitrisen kommer inte med en Carlzone! Ja, tänk er en Carlzone, utan allt pizza innehåll, iställer var den fylld med ost, och vitlökssmör. Och så hade nog kocken tappat saltet i mitt bröd. trots att vi delade med oss till samtliga runt bordet blev vi ändå proppmätta. Och sedan väntade kycklingbröst/pommes frittes/sallad till Lovisa och Pasta Carbonara till mig. Det var den mumsigaste pastan som någonsin befunnits sig i min mun, men tallriken var gigantisk. Trots att det såg ut som om jag inte hade rört maten hade jag proppat ner så mycket jag bara kunde i magen. När servitrisen skulle börja plocka undan trodde hon inte först att jag var färdig, men när hon ska ta undan min tittar hon på mig och säger "no sunshine tomorrow". NÄHÄ?! kan jag hjälpa att ni serverar onormalt vitlöksbröd och gigantiska pasta tallrikar?! det borde finnas en varningstriangel på menyn vid vitlöksbrödet tycker jag.
Hemåt igen och spela kort.


Fre 12 okt 2007 18.24
Gissa om jag har bytat ner mig iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0