en tisdagkväll i ugglarp

Jag har något slags lyckorus.
Av ingen speciell anledning.
Förutom att 06Spc för första gången i världshistorien lyckats kvalificera sig till slutspel i skolmästerskapet.
Utan att ta för stor del av äran vill jag bara uppmärksamma alla på att det var jag som var målvakt.
Vad hände med den bollrädda och osmidiga tjejen kan man undra?
Hon förbyttes till en knäskadad osmidig tjej.

Lyckoruset har hållt i sig genom körkortsplugg och uppsatsskrivning, inte illa va.
Vi får hoppas att jag är lika lycklig imorgon då jag ska pallra mig upp halv åtta istället för halv elva, enbart för att iklädd tomteluva förgylla julkortet som ska skickas till Palermo.

Det är första gången på evigheters evighter som jag är ensam i mitt stora hus, något som jag brukar uppskatta mycket genom att laga en god måltid till mig, göra en liten spahörna framför tv:n och bara njuuuuta.
Ikväll har jag värmt en tallrik makaroner med levergryta, suttit i samma fåtölj med svettiga äckliga kläder, fett hår, ljudet avstängt på tv:n men likt förbannat dr.House flimmrandes förbi once in a while, och så här med facit i hand har jag inte njutit ett dugg.


Nu ska jag, för allas trevnad, duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0