inte idag, men imorgon

jag börjar känna hur min lever utvecklas och hur mina lungor stålsätter sig.
Jag menar, om bara några timmar ska allt vara klart för att jag i herrans många år framöver ska få dricka mig redlöst full på Falkenbergs pubar, och varje morgon kan jag, om jag skulle vilja, springa inom pressbyrån och köpa cigaretter.

Imorgon kommer jag vara betydligt ärligare än jag är idag. Jag kan utan att blanda in mina föräldrar, ta ledigt från skolan.
Jag kan om jag vill byta namn, adoptera en unge, låt mig adopteras bort, skjutsa två barn på cykel, köpa ett vapen, sterilisera mig m.m.

Jag har två timmar kvar till resten av livet.
Hur skönt det än ska bli att köra upp legget i ögonen på vakterna till Grand eller att köra bil, så känner jag mig fruktansvärt mycket som bambi på hal is.

och hur mycket jag än driver med allt jag får göra bara jag är 18 år, så hoppas jag verkligen att jag får vara barn lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0