kung i baren

Förmodar att ni med spänning väntar på en sammanfattning från min händelserika helg.
Och den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, som vi säger.
Dessvärre måste jag nog göra er besvikna.
Lördagen blev precis lagom bra, om inte bättre eftersom det var trubadurkväll.
Fbgs-låten-, ja ni vet staden med fart&färg, - Johnny satt på en hemmasnickrad scen och klinka på gitarren.
Eftersom det gick att räkna åhörarna på mina båda händer så blev det ganska klent med allsången, till en början.
Men när borden började fyllas med tomma glasflaskor så höjdes också volymen, och det slutade till och med med dans för vissa. Dock inte för mig&Kusin som var för upptagna med all världens skvaller som skulle redovisas. När Johnny stängde av mikrofonen och började packa ihop såg vi det som tecken (nehe?) och cyklade hem.
Som belöning för min lugna lördagkväll och mitt hårda arbete på söndagen, så blev det after work på Källaren Laxen med samma kusin, den gamla systern och två systrar jonsson. Favorit i repris med trubadur, vin, mat och skvaller.
 Lycka i ett nötskal.
Efterfesten blev på Herting med kusin och syster. och natten tillbringades i den skrangliga tältsängen endast en död kan älska. Om man nu kan säga så.
Anyway, Anyhow blev det shopping i måndags för att bygga upp en varande livslust innan veckans arbetstimmar, som snart är avklarade, Och efter det, runt 20.00 imorgon. Då är det fest. Eller hur?
Eftersom jag har FF ikväll kan vi egentligen köra igång redan nu. Välkomna, jag bjuder på kyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0