men kul hade vi.

Fredagmorgon, klockan var alldeles för lite och det regnade.Partykiller om något.
Fick ett sms "Hej, lust att lattja lite ikväll?".
Yes, lattjning regniga sommarkvällar brukar innebära några goa tjejer och en film. Passade mig utmärkt.
Men det slutade med att det var jag, och två goa tjejer som tog bussen till halmstad, kollade på Håkan Bråkan och knäppte en, två och fem cider.
Solen sken (lite då och då iallafall), musiken var perfekt och sällskapet ännu bättre.
På nån vänster lyckades ett leg med siffrorna 901217 ta mig in till 18åringarnas värld, och ett tomt dansgolv blev plötsligt vårt dansgolv. Vi fick en kompis, drygt 70årig gubbe som dansade ikapp med amanda. A, ni fattar..gubben kunde sin grej. Kanske tur för Amanda, men han raggade upp en betydligt yngre, möjligtvis aningen efterbliven (på ett icke dömande sätt, det var bara så) tjej med matchande magväska och även hon och Amanda fann ett band mellan sig.
Det blev ett tårfyllt farväl efter ett par timmar där och sedan ut på Halmstads välfyllda gator, och sedan en snordyr buss till Slöinge. 
När klockan ringde strax innan 8 lördagmorgon och kroppen skrek efter en dusch och munnen efter vatten ,blev planen en ofestlig lördagkväll med någon mer ofestlig typ. Efter några timmars jobb som gick väldigt mycket lättare än jag hade räknat med så ändrade vi den planen, och vi fick en av de bästa kvällarna denna sommaren.
Det är förmodligen också den Brattvistelsen vi kommer minnas bäst i framtiden. Inte bara för att den var så lyckad, utan kanske snarare för att Jag och Emma utan åldern inne tillbringade en timme på toaletten, sista stunden fick vi sällskap av Svensson som var där bara för att vi verkade ha så trevligt... och trevligt var det, och trevligare blev det när vi tillslut vågade oss därifrån.

imorse när jag öppnade dörren till jobbet, emma tittar på mig och flinar och jag säger det vi båda tänkte. "Ta mitt liv."
ungefär så kul har denna söndagen varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0