saturday night fever

tänka att jag skulle testa något nytt inför den här lördagen.
Eller en gammal klassiker kanske man ska säg; att klara en hel kväll och inte bli pömsig vid 11 tiden.
Och jag klarade det med bravur, och det blev en succékväll.
Nej, nu tog vi i. Men det var högt över förväntningarna.
Ingen har väl undgått mitt gnäll om hur fattig jag är dessa dagar, och därför var det inte tänkt att bli en speciellt blöt kväll.
och definitivt inte en givmild kväll.
Men i samband med den femtieelfte cidern så försvann de där snåla tankarna, och jag hoppas att jag förgyllde någons kväll med mitt bjuderi.
En dålig vana, men uppskattad. Av alla utom just mig kanske.
Efterfesten blev i minsta laget, men efterfest det var det.
Och synen som mötte en i spegeln i morse var något som bara en mor kan älska. Knappt det faktiskt.

Summa sumarum efter helgens strapatser kan vara att det var längesen jag var så här trött, jag har sällan luktat så illa, haft så ostyrigt hår och haft så mycket mascara runt ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0