You wanted the best, you got the best.

Den som eventuellt såg en ca. 1,67 m lång tjej på ICA Skrea Strand i eftermiddags och lade märke till hennes joggingskor i storlek 43,5 kan pusta ut.
Det var bara Ida Johansson. En Ida Johansson som sitter i en lägenhet i Falkenberg med ett par skor, gårkvällens partystövlar med tillhörande kilklack. Ingenting för en söndagspromenad i mjukisbyxor alltså. Så jag fick slänga på mig syrrans sneakers, som dock bara förvärradde skoskavet jag drog på mig igårkväll.
Så när magen kurrade och jag inte längre kunde skjuta fram mathandlingen var jag så illa tvungen att hitta nåt att ha på fötterna till affären. Valet föll då på svågerns joggingskor, ack så snygga men dock så stora.

Eftersom hela min familj övergett mig denna veckan, med syster i det varma landet i Öst, broder i ett snödränkt, soligt Frankrike och resterande i ett inte lika snödränkt med dock soligt Lindvallen har jag förväntat mig kontinuerliga lägesrapporter. Så först fick jag då sms:et som meddelade att den thailändska solen brände gött. Sedan ringde Papa, strålande sol och 70cm snö och hade precis hävt första jägern. Kul för er tänkte jag verkligen inte.
Som om det inte vore nog så ringde kära broder, på väg till världens bästa After Ski tydligen med all världens rocklåtar, enbart! Jo just det, så hade de typ minst 7 meter snö om man ska tro honom, och han hade bränt sönder ansiktet för det hade vart 20 grader varmt och klarblå himmel. Jag var även tvungen att lova honom att om jag någonsin ska åka någonstans så ska det vara till Val Thorens, och om jag vill göra något speciellt ikväll så är det boka en resa dit.

Jo tack, jag hade mer än gärna bokat den där resan. Men det får vänta minst ett år, för den här säsongen får jag hålla till godo med Italien och Palermo och lite vårvärme.Inte fyskam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0