vår bästa tid är nu.


På italienskan. Vi pratar om det italienska modet, och bland annat skor.
Lärare Joss berättar att det vi i Sverige kallar Converse, kallar man All-Stars i Italien.
Som exempel visar hon sedan sina egna skor, som är just Converse. När typ resten av klassen tappat intresset och det bara är jag som fortfarande tittar på hennes skor, utbrister hon : "Ja de här har jag faktiskt köpt i Italien".
Jag nickar mycket artigt, men inom mig växer ett stort skratt. "Eller ja, inte för att ni bryr er." säger hon och avslutar med ett nervöst skratt.Där brast det för mig, och så småningom även för resten av klassen. 
 Nej, mycket riktigt så skiter vi i var du köpt dina skor.

på svenskan. Hela klassen sitter så tysta som är möjligt för Sp2C och skriver prov, medans Bettan läser igenom några uppsatser vi skrivit för ett tag sen.
Helt plötsligt hör vi. "Ida du är ett GENI!"
Hela klassen tittar upp lite yrvakna. Tittar på Bettan. Tittar på mig. Tittar på Bettan.
"Va?"
Vad hon menade är en gåta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0