Vart tog den där bussen vägen?

Möjligheternas dag. Alla lektioner inställda efter 12.00.
Och vi som bara hade lektion mellan nio och tio då?
Jo, vi fick nöja oss med det.

Ett ypperliggt tillfälle för mig, som har plugg upp över mina inflammerade ögon så här i slutet av terminen, att råplugga resten av mina vakna timmar.
Men hur kul hade det varit.
Nog lyckades jag och Rill' banka in några italienska fraser på den lilla halvtimmen i samhällssalen, men inget att hänga i granen direkt. Och definitivt inget som kommer ge mig guldstjärna på slutprovet imorgon.
Istället blev det lika mycket snack om sand, och kameler och tröjor och klockor som vanligt.
Sen ett roande möte om skattjakten jag lyckats bli en del av på måndag. Jag råder alla inblandade att ta plats på gräsplanen mellan 16-18, det kommer bjudas på hell of a show.
Framåt halv två-två bänkade jag och två goda vänner oss på The Lounge för att slå ihjäl ytterliggare några timmar.
Iallafall en.
Sen inhandlade jag en hemmakväll påse (med tillbehör givetvis) för att ladda upp för en eftermiddags full koncentration på plugg.
klockan blev 15.10 och bussen borde kommit.
Klockan blev 15.15 och bussen borde avgått.
Inget av det.
Okej, så pluggodis blev vredesgodis.
klockan blev 16.20 och nästa buss borde både ha kommit och gått.
Jag var ytterst nära att ringa Hallandstrafiken och meddela hur viktigt det var för mina kommande betyg att bussen kom nu för att ta mig hem till mitt plugg.
Klockan blev 16.24 och 350 lämnade stationen.
En timme och 9 minuter för sent.
Ungefär så lång tid det kommer ta för Hallandstrafiken att läsa klagobrevet jag precis mejlat in.
Förhoppningsvis får jag åka gratis hela sommaren som kompensation.

Klockan är 18.30, godiset snart slut och jag har knappt öppnat religionsboken.


Kommentarer
Postat av: Jessica

allt bra? :)

2008-05-26 @ 18:38:37
URL: http://plastiquefashion.blogg.se/
Postat av: charlotte

ett av mina ögon e lite konstiga nu, har jätteont i det och kan knappt titta upp o ner o åt sidorna..det känns som det är dubbelt så stort som dess normala storlek *haha* dock ingen inflamation..tror att det är allergi för min del :/

2008-05-26 @ 18:49:49
URL: http://charlotte3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0