Fantastiska dagen

om 12 timmar sitter jag i en buss på väg söderut.
Fantastiskt underbart att komma ifrån regnet och blåsten som piskat mig så fort jag vistats utomhus i flera veckor.
Fantastiskt underbart att säga hejdå kattegat och benvenuto medelhavet.
Fantastiskt korkat att jag gett mig in på det här igen, för jag kommer vara precis lika nervös och självmordsbenägen när jag står vid bagagebandet i Palermo denna gången.

Fantastiskt att jag inte har en aning om vad jag har packat och inte. Eftersom jag gått och oroat mig för morgondagen.
Fantastiskt att jag måste packa om allt, och förmodligen stresstvätta en omgång till.

Fantastiskt att jag är luspank och skyldig samtliga familjemedlemmar fruktansvärt mycket pengar.

Fantastiskt att klumpen i min mage inte är större än vad den är.
Därmed inte sagt att den är liten.

Min kära italienare förra gången hade en enda hobby. Att skrapa lotter och hoppas på storvinst.
Det är min dröm just nu.
Det retliga var att han var redan svinrik och gick typ plus minus noll. och jag har knappt råd att köpa en trisslott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0