Framt!d Ugglarp

Nu ska ni få höra kära vänner.
Det finns ett nytt gäng i ugglarp. Ja, alltså inte direkt som FOG inne i civilisationen. Utan det består av ett gäng medelålders ortsbor som ska sätta ugglarp på kartan, få nåt att hända liksom.
Förutom att de öppnat en hemsida med alla toppmoderna saker man kan tänka sig, bl.a. blogg (!) så har de nu börjat göra lite markarbete. D.v.s för några helger sen körde de runt och rättade till alla vägskyltar som hamnat på sniskans under årens gång. Det var ju inte direkt i förrgår de sattes upp. Den enda damen i gänget fick den stora äran att putsa till de lite grann, medans de stora starka herrarna använde hammare och slägga för att få ordning på det hela.
Men nu till det allra bästa i deras arbete, detta var vad jag vaknade upp till i lördags:


Precis vid vår infart, utmed den högtrafikerade vägen. Jag vill bara förtydliga att varken jag eller någon i min familj har något med denna reklamkampanj att göra. I vilket fall finns det utanför bildkant en skylt som hälsar alla förbipasserande en glad höst, med hänvisning till ovan nämnda hemsida.

Det är nu syskonen Johanssons plan att om några veckor klä av häxan,och därmed skapa en snögubbe.
Om inte redan "gänget" har tänkt på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0