daddy cool

glöm vad jag sa om julspex.
vi satt i tre timmar idag och skrev.
och det kändes typ som 20 minuter.
Det går snabbt när man har roligt.



Jag insåg att det var längesen jag skrev om något roligt, eller konstigt.
Eller om min familj överhuvudtaget. Så här kommer det:
Pappa kilar förbi mig och min bror på nedervåningen runt 20.10.
Till duschen tänker vi. Sen kan han komma ner och fixa krubb till sina stackars barn.
vid 20.50 när jag sliter mig ifrån datorn, kilar jag upp för trappan för att se vart han har tagit vägen.
"Pappa, vad gör du?" småskriker jag halvvägs upp för trappan.
"ssscchh, jag kollar på tv" hörs det smått irriterat uppifrån.
okej, aktuellt eller något..Jag fortsätter upp för trappan, slår mig ner i fåtöljen.
Snabbt går det upp för mig att det är Bröllopsform som visas i rutan, och min pappa är knappt kontaktbar.
När det lyckliga slutet har kommit och "tack till"-texterna rullar börjar han långsamt komma upp till ytan igen.
Helt tagen av detta fantastiska program. Tydligen ska det ha varit precis som om det var han och mamma som var med, med fyra ungar och allt. Personligen så missade jag ju detta mycket rörande program, men för er som såg det har numera också kunskap om hur mina familjeförhållanden ser ut. Jag vet inte om det finns nån anledning till oro, men isåfall kan jag lugna er med att jag levt ett reko liv i 18 liv i denna familj.

och ja just det, inspirerad som han var gick pappa sen ner för att mata sina barn. Han hade ju dock lärt sig att man inte borde äta efter kl.19 så vi fick te och macka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0