kalla mig lättroad

Jag jobbar hårt för att hålla ögonen öppna.
Min skoldag slutade för snart en timme sen och kvar sitter jag.
En fredag.
Varför?
Jag har en klipptid klockan 15. Sharp.
Varför kan man fråga sig igen.
Men jag har för längesen sedan sagt upp ansvaret för min egen kalufs och dess öde ligger nu i händerna på Lovisa Jonsson, och säger hon att jag har klipp kl.15. sharp. En fredag. Så får jag glatt sitta kvar och vänta i två timmar. Trots att jag knappt kan hålla ögonen öppna.

Jag kan inte hjälpa det, men jag har en ful ovana att snappa upp vad som händer runt omkring mig. Tio meter till höger om mig sitter en av skolans få slipsbeklädda lärare, anno 1867, och intervjuar sina nya estetettor. En och en kommer de ut och får svara på hans personliga frågor om deras liv och erfarenheter.
Nyss var det en kille vars meningar alltid inleddes eller avslutades med frasen "vilket är väldigt intressant".

och jag håller med, det är ganska intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0