fast? eller? nae men..

Jag spelade tennis för första gången i hela mitt liv.
Eller nej, självklart har jag stått på en tennisplan med rack i hand och sprungit efter en grön/gul tygboll.
Men idag var första gången som vi sa att klockan 18.00 ses vi nere på Sandfall och spelar tennis.
Och det gjorde vi, och det var askul och det ska göras fler gånger.

Annars har jag flyttat till Ugglarp för en vecka igen eftersom päronen ska iväg på semester och mina två inkompetenta bröder (enligt mamma) skulle bli undernärda om inte jag var hemma och lagade mat till dem. Missade hon möjligtvis att det är 2009 vi lever i?

men det är ganska skönt att vara här, jag får saker gjort då. Skickat iväg en till drös med ansökningar till alpjobb och betalat räkningar. De där alpjobben börjar nästan bli så patetiskt många, ansökningarna alltså. Men jag har nog inte riktigt fattat att jag faktiskt håller på att söka jobb. Men jag fick lite av en aha-upplevelse nyss när jag fick tillbaka ett svar "Tack för din ansökan vi kontaktar dig inom 7 dagar."

Så någon kommer alltså läsa all den där smörjan jag skrivit och sedan överväga om jag kanske passar för jobbet och sedan kanske kontakta mig. Och alltihopa inom en vecka.

Shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0